Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lider jeg av strømmangel?

Anbefalte innlegg

Først og fremst:

*Jeg har akkurat byttet skjermkort fra 6600gt til 8800 gt.

*Jeg har strømforsyning på 580 watt.

Symtomer på problemene:

*Ofte når jeg prøver å slå på maskinen, finner ikke maskinen harddiskene. Jeg prøver flere ganger, noen ganger få, noen ganger mange. Og til slutt slår den seg på:)

*Jeg kan bruke maskinen uten problemer når jeg først får den på. Finner alt av stæsj på harddiskene og greier.

*...men noen ganger ikke. Av og til fryser den, av og til får jeg blåveggen slengt i trynet. Hadde glemt å skru av automatisk restart etter siste formatering, så har ikke helt fått med meg hva som står der.

*Registrerte så vidt her en dag da jeg skrudde den på at det sto at jeg bare hadde 512 mb RAM. Jeg har forøvrig en gig.

Litt facts:

*Mener at alt med skjermkortet er OK. Driverne og kablene (til andre ting også) er skikkelig koblet til. Har sittet mange timer med til dels svært krevende spill som har kjørt helt glatt.

SÅ! Er det noen kloke hoder som kan bekrefte mine mistanker, muligens utdype litt hva det kan være, samt servere forslag til løsninger?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er hiper ja! Kort levetid på den, så har måttet bytte den ut en gang. Men ellers har det fungert rimelig godt.

Ellers så har jeg ikke så veldig mange komponenter i den:P Ingen ekstra kort utover skjermkort, 2 WD harddisker, og DVD-brenner:P

Hovedkortet er forøvrig Gigabyte GA-K8NF-9.

Med problemer med hovedkortet, mener du da hardware-messig? At det er modent for utskiftning, mener du? Det er virkelig ikke en jobb jeg ser frem til. Ingenting som kan fikses med formatering eller oppdatering av BIOS eller no (som jeg ikke kan, men skal visst være lurt;))

Lenke til kommentar

Vel, det med hovedkortet var bare en tanke, siden harddiskene kommer og går i tillegg til at minnemendgen "varierer". Men det enkleste er jo å forsøke en annen strømforsyning om du har tilgang til det. Om jeg forstår deg rett, så begynte problemet da du byttet skjermkort, så det er jo en mulighet for at problemet muligens kan ligge hos PSU.

Lenke til kommentar

En kjapp og antagelig meningsløs tillegsopplysning:

Det nye skjermkortet var mye større enn det gamle, så kabelen fra hovedkortet til USB-portene måtte jeg legge under skjermkortet bak PCI-express-slotten. De ligger antagelig litt i kontakt med noen småting på hovedkortet. Men den kabelen er isolert og USB-portene funker fjell. Det kan vel ikke ha noe å si, eller hva?:p

Tviler på at det har noe å si, men bedre å si for mye enn for lite, eller hva?;)

Lenke til kommentar
En kjapp og antagelig meningsløs tillegsopplysning:

Det nye skjermkortet var mye større enn det gamle, så kabelen fra hovedkortet til USB-portene måtte jeg legge under skjermkortet bak PCI-express-slotten. De ligger antagelig litt i kontakt med noen småting på hovedkortet. Men den kabelen er isolert og USB-portene funker fjell. Det kan vel ikke ha noe å si, eller hva?:p

Tviler på at det har noe å si, men bedre å si for mye enn for lite, eller hva?;)

Isolasjonen er av gummi, gummi leder ikke strøm (derav navnet isolasjon) altså skal det ikke ha noe å si, har gjort akkuratt det samme selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...