Filosof Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg har lenge lurt på en ting - og nå som Ninja Gaiden 2 har kommet føler jeg at spørsmålet er aktuellt igjen: Hva i all verden betyr "Gaiden" fra tittelen på spillene "Ninja Gaiden" Er det noen som vet dette? Lenke til kommentar
Filosof Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Her står det at det betyr "side-fortelling". Hva slags mening gir nå det? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det betyr fortelling, historie, oppspinn Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Kan vel oversettes som "The story/legend of the ninja" e.l. Gaiden blir brukt i slutten på mange type titler, og i den sammenhengen for å understreke at det historien til en eller annen fyr i hovedrollen. Endret 2. juli 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 At en som kaller seg Proffesoren ikke er i stand til å sjekke Wikipedia eller Google må da vel være på kanten til ironi? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Pah, jeg er så nerd at jeg visste det uten å google Lenke til kommentar
Seian Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 At en som kaller seg Proffesoren ikke er i stand til å sjekke Wikipedia eller Google må da vel være på kanten til ironi? Hvorfor er det ironisk? Proffesoren er ikke engang et norsk ord. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 betyr samme som på norsk=Þ betyr prolog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå