breisladd Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Skal bruke min nyinnkjøpte Grudig vision 6 42" tv som monitor til min pc. Har et 8800gts 320mb med dvi utgang. Sett på div monster kabel etc https://prisguiden.no/product.php?productId=64785 , men de er så grisedyre (3000 kr). Vil det funke greit med kabeler fra f.eks Clas Ohlson? Eventuellt en dvi - hdmi kabel på 5/6 meter, eller en dvi - hdmi adapter og en hdmi - hdmi kabel. Må man kjøpe dyr kabel for å få bra bilde, eller går det greit med "billig kabel"? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det er snakk om digitale signaler. De består av 0 og 1. Personlig tror jeg det er liten sannsynlighet at de kommer frem i feil rekkefølge... Så kjøp en HDMI-DVI på Siba, jeg tror jeg betalte rundt 350kr for 5 meter. Den fungerer perfekt. Eneste du bør vurdere er å kjøpe en som er skjermet (altså litt tykk kabel), og hold den unna stikkontakter og andre strømførende kabler bak tv'n. Det kan føre til forstyrrelser. Men å betale 3000kr for en sånn kabel er rett og slett tull. Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Nå er det kjøpt inn dvi-hdmi adapter og 5m hdmi-hdmi kabel fra Clas Ohlson. Blir spennende å se om det er bra saker.. Lenke til kommentar
geit Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Nå er det kjøpt inn dvi-hdmi adapter og 5m hdmi-hdmi kabel fra Clas Ohlson. Blir spennende å se om det er bra saker.. Spørsmålet er da; Var er det bra saker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå