Gå til innhold

Ville du ha solgt sjelen din?

Ville du solgt sjelen din?  

31 stemmer

1. 1. Ville du solgt sjelen din?

• Ja, hvis prisen er riktig
      9
    • Nei, den er ikke til salgs for noe
      10
    • Tror ikke det eksisterer noen "sjel"
      11
    • Vet ikke/ingen formening
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men altså karer - om det kom en kar til deg når du gikk i skogen og sa han kunne sikre deg rikdommer, pene damer og whatnot om du solgte ham sjela di, ville du tenkt "for en skrulling, det er vel greit det" eller ville du fprsøkt å komme vekk derfra fort?

Jeg ville nok tenkt meg om to ganger, ja, men man må jo være litt sprø for å tro at mennesker har en sjel, og at den attpåtil kan selges.

Lenke til kommentar
Men altså karer - om det kom en kar til deg når du gikk i skogen og sa han kunne sikre deg rikdommer, pene damer og whatnot om du solgte ham sjela di, ville du tenkt "for en skrulling, det er vel greit det" eller ville du fprsøkt å komme vekk derfra fort?

Først ville jeg nok bedt om å få se betingelsene i kontrakten, fått litt "advokat hjelp", og så evt forhandlet om de punktene jeg ikke likte før jeg hadde signert. Fått inn en angre klausul hvis ikke "ting" lever opp til forventningene. Men det spørs om det hadde blitt noen handel. Litt lærdom for da dra av alle de bøkene og filmene som omhandler dette temaet.

Men jeg tror ikke vi har noe sjel, for hva er en sjel ? Så det er egentlig ingenting å selge.

Lenke til kommentar

Ville nok tatt noen skritt tilbake og latt tulling alarmen gå mens jeg fiklet med kniven i slire, kniven som forøvrig har kjælenavnet 'sjelesankeren' da den har tatt livet av mang en tulling som tilbyr meg gull og grønne skoger når jeg er på tur... he he ..... :)

Nei, jeg ville ikke solgt sjelen min da ting som ikke eksisterer heller ikke kan være til salgs... så det ville vært svindel SELV om fjolset som ville kjøpe sjelen trodde på det og for meg så holder det at jeg vet det. Men på en annen side, ALT er til sagls bare prisen er god nok, så jeg tror ordet 'svindel' hadde skrumpet inn i takt med pengene han tilbød.... :D

Kanskje like godt at jeg aldri vil få spørsmålet.... Om ikke "sjelen" min er helt svart er den vel kanskje litt svidd i kantene? Kommer vel an på øynene som ser kanskje? Hvordan føler dere at sjelen deres ser ut? Er den presentabel nok til å selges? :) Eller er den lettere sprøstekt og svidd i kantene som hos de fleste av oss?

:D

Gøy tanke. Og for de som tror må jo det å selge sin sjel være store greier? Tror dere foreksempel at det hjelper å ha kjøpt et par ekstra sjeler når en står der foran saint peter og skal inn perle porten? Greit å ha noen ekstra sjeler å gå på liksom hvis ens egen sjel ikke kommer helt opp på lista til dørvakta? He he

Lenke til kommentar
Hadde vært litt digg hvis jeg faktisk fikk tak i eierskapsbevis for en sjel da... Heey, kan lage et for min egen! Nei vent.. den tilhører jo Jesus den.

Det stemmer ikke, jeg har allerede solgt sjelen din til Satan. Fikk bare 100 kroner :(

Lenke til kommentar
Hadde vært litt digg hvis jeg faktisk fikk tak i eierskapsbevis for en sjel da... Heey, kan lage et for min egen! Nei vent.. den tilhører jo Jesus den.

Det stemmer ikke, jeg har allerede solgt sjelen din til Satan. Fikk bare 100 kroner :(

Oi, shit... hvordan greide du det egentlig?

Nå faller jeg inn under kategorien svak ateisme, også kjent som agnostisisme, så nei, jeg ville ikke solgt sjela mi. Ikke fordi jeg tror at jeg kommer til helvete om jeg gjør det, men fordi jeg ikke vet...

Godt sagt :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå faller jeg inn under kategorien svak ateisme, også kjent som agnostisisme, så nei, jeg ville ikke solgt sjela mi. Ikke fordi jeg tror at jeg kommer til helvete om jeg gjør det, men fordi jeg ikke vet...

Jeg antar du holder sabbaten hellig, ikke spiser svin og ber mot Mekka tre ganger om dagen òg? Du vet, sånn for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Jeg antar du holder sabbaten hellig, ikke spiser svin og ber mot Mekka tre ganger om dagen òg? Du vet, sånn for sikkerhets skyld.

Det er ganske mye han nå blir nødt til å overholde altså :dribble:

Lenke til kommentar

Vel.

Når en person i skogen lover deg hva som helst for ingenting... så ville jeg naturligvis være skeptisk.

Men det ville ikke vært frykt for å miste sjelen min -- mer frykt for at dette var en psykopat som absolutt ikke ønsker det han sier og som absolutt ikke sier det han mener.

Lenke til kommentar

Godt sagt :thumbup:

Sånn helgardering sånn. Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...