Gå til innhold

Ville du ha solgt sjelen din?

Ville du solgt sjelen din?  

31 stemmer

1. 1. Ville du solgt sjelen din?

• Ja, hvis prisen er riktig
      9
    • Nei, den er ikke til salgs for noe
      10
    • Tror ikke det eksisterer noen "sjel"
      11
    • Vet ikke/ingen formening
      1

Anbefalte innlegg

70677711.jpg

Nettavisen skriver om en 24 år gammel mann fra new zealand som har lagt sjelen sin ut for salg på Trademe

My soul's in pretty good nick, because it's never done anything, so you shouldn't find any tears, scratches or dents.

Ville du ha solgt sjelen din om du fikk sjangsen? Hvor mye ville du isåfall krevd som et minimum for å fullføre salget?

Hadde ikke vurdert tanken engang selv.

Endret av Dotten
Poll lagt til
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden sjelen er et konsept uten noen skikkelig definisjon kan jeg like gjerne spørre om det er noen som har en brukt Splonk til salgs her?

Er det din måte å vri deg unna et svar på spørsmålet i overskriften? :hmm:

Lenke til kommentar
Nei, jeg selger ikke et eierskapsbevis, jeg selger en sjel. Hvis noen vil ha den kan de bare hente den. Jeg regner med dere vet hvor den er.

At jeg vet hvor den er? Etter hva jeg har oppfattet skal den befinne seg i kroppen din, deretter i dødsriket, hvor jeg sikkert kan få fatt i den når jeg dør, men etter Dommens dag tror jeg ikke jeg kan holde på den lenger...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Så lenge det er penger å tjene på det, så hadde jeg nok solgt sjelen min ja. Ettersom jeg tror at mennesker ikke har noen sjel, så ville det uansett ha vært en vinn/vinn situasjon for min del =)

Lenke til kommentar

Høyeste bud, startbud = minimumsbud.

Minimum bud: Nøyaktig det samme som det koster å legge ut annonsen.

Jeg har brutt bud 2, 3, 6, 7 og 10 så jeg vet ikke hvor mye den er verdt.

Men det måtte vært en definisjon av sjelen med:

Noen definisjoner kunne gjort at alt arbeid jeg foretar meg tilfaller sjel-eier -- så en klar definisjon måtte være på plass, for jeg er villig til å selge sjelen min -- men ikke arbeidet eller tankene mine.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Men altså karer - om det kom en kar til deg når du gikk i skogen og sa han kunne sikre deg rikdommer, pene damer og whatnot om du solgte ham sjela di, ville du tenkt "for en skrulling, det er vel greit det" eller ville du fprsøkt å komme vekk derfra fort?

Ville tatt pengene, donert halvparten til forskning og satt damene på skolebenken så de kunne få seg litt lærdom og jobb istedet for å lekre seg rund folk som meg, hehehe :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...