TheClown Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Heisann Jeg fant et fint nedtellingsscript på internett og jeg har endrett litt på det slik at det passer inn der jeg skal bruke det. Men jeg har et problem. Greia er at scriptet skriver inn javascript-greia med en gang i dokumentet, mens jeg gjerne vil bestemme hvor det skal stå samtidig som jeg kan bruke andre ting på siden. (Klønete beskrevet, men jeg håper dere skjønner) Slik ser scriptet ut: <script language="JavaScript" type="text/javascript"> <!-- Copyright 2006, Sandeep Gangadharan --> <!-- For more free scripts go to http://www.sivamdesign.com/scripts/ --> <!-- var sec = 0; // set the seconds var min = 1; // set the minutes function countDown() { sec--; if (sec == -01) { sec = 59; min = min - 1; } else { min = min; } if (sec<=9) { sec = "0" + sec; } time = (min<=9 ? "0" + min : min) + " minutter og " + sec + " sekunder "; if (document.getElementById) { document.getElementById('theTime').innerHTML = time; } SD=window.setTimeout("countDown();", 1000); if (min == '00' && sec == '00') { window.onload } } window.onload = countDown; // --> </script> Og når html-koden er slik: <tr><td width="100%" align="center"><span id="theTime" class="timeClass"></span></td></tr> Hva må jeg gjøre/skreiv for å kjønner gjøre noe alla dette: Minutter og timer igjen: <b>[[KLOKKE HER!]]</b> Endret 2. juli 2008 av TheClown Lenke til kommentar
Kald Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 <script language="JavaScript" type="text/javascript"> <!-- Copyright 2006, Sandeep Gangadharan --> <!-- For more free scripts go to [url="http://www.sivamdesign.com/scripts/"]http://www.sivamdesign.com/scripts/[/url] --> <!-- var sec = 0; // set the seconds var min = 1; // set the minutes function countDown() { sec--; if (sec == -01) { sec = 59; min = min - 1; } else { min = min; } if (sec<=9) { sec = "0" + sec; } time = (min<=9 ? "0" + min : min) + ":" + sec; if (document.getElementById) { document.getElementById('theTime').innerHTML = time; } SD=window.setTimeout("countDown();", 1000); if (min == '00' && sec == '00') { window.onload } } window.onload = countDown; // --> </script> Timer og minutter igjen: <b><span id="theTime" class="timeClass"></span></b> Men hvis du skal vise hvor mange timer og minutter så er fungerer vel ikke dette skriptet. Den teller bare ned fra en gitt tid som starter på nytt hver gang en siden refresher. Hvis jeg ikke tar helt feil da. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg vet det. Jeg som har endre til refresh-greia. Skal lage noe med PHP osv. seinere, men første må javascriptet funke Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Men herregud, det funka det også. Jeg beklager. Case closed. I suck Endret 2. juli 2008 av TheClown Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå