Gå til innhold

Barton 2500 og varme.

Dr3as

Anbefalte innlegg

Min ligger på 39-40 idle med boxed vifte og skal ha meg en sånn SLK800:

Thermalright CPU-kjøler u/vifte.

Hvilken vifte anbefales?

Hva vil temp bli da? har ikke fått målt load temp ennå.

Og er denne cpu'n låst opp? hvordan merker jeg det?

Hvor mye kan jeg klokke med boxed vifte/den nye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har min Barton 2500@stock liggende på 54-55C etter et par timers folding@home knekking med en nå to år gammel NC silverado kjøler.

Har selv vurdert å skifte kjøler da til en SLK800 eller en swiftech MCX462PLUS. Når det gjelder vifte blir det enten en Delta FFB0812EHE på 52 dB som jeg setter regulerbar motstand på eller en Enermax FC8FAB med ferdig mekka motstand.

Såvidt jeg har fått tid til å teste(fikk den i går) så er den unlocka på lave multipliers, dvs 12.5 og nedover. skal man over så må man leke med en bridge. (i forhold til mitt gamle kt333 hovedkort i allefall)

Når det gjelder hvor mye man kan klokke bartons så se på denne sida:

http://www.vr-zone.com/guides/AMD/Barton/

Sånn jeg tolker det så kan man komme opp i 2.2 - 2.3 GHz med bra luftkjøling og uten voltmods på hk'et, 2.5GHz med voltmod, peltier og vann, og nærmere 3GHz med flytende nitrogen.

Selvsagt så vil nok dette variere fra cpu til cpu, men utsiktene er ganske lyse :)

Lenke til kommentar

jeg fikk clocka min med boxed kjøler til 2.1 ghz.. det rare var at tempraturen lå fortsatt på rundt 50 grader så var ikke det som stoppa den virka det som.. fikk kjørt 3dmark helt greit men klikka av å til i spill.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Mr.Formann hva slags settinger har du? Tenker på FSB, Multiplier osv.

Kjører som max 219*11.5 @ 2.08v .. ram sync 2-3-2-5.

Til vanlig så kjører jeg 220*11/10.5 for å holde temperaturene nede. Har bare luftkjøling, og jeg orker ikke full fart på viften hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...