Rusma Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Det er så urettferdig: På annen maskin bestående av: Asus P5WDG2 WS Pro E4600 Samsung SH-S203D (diskdrive) ..ellers har de to samme deler Solaris 10 funket feilfritt på denne. Rart. Det er bare det at denne ikke skal kjøre solaris Har prøvd denne diskdriven på den andre, uten hell. Selvom "MSI 975X Platinum Powerup Ed."/"brikkene det består av" i teorien skulle ha funket, er det kansje noe med det? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Det kan jo være at det er hardware-feil på hovedkortet. Som sagt, har en filserver med nøyaktig samme hovedkort som deg (MSI 975X Platinum PowerUp Edition), og den kjører Solaris 10 som bare det. Hadde null problemer med installasjonen på den maskinen. Og jeg bruker sågar en Intel Xeon X3210 quadcore på den maskinen, en CPU som visstnok ikke står oppført som støttet i CPU-matrisen for hovedkortet. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Er det mulig å klage på det, da det virker som om der jeg kjøpte det ikke har det lengre, evt. direkte til msi? Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Sende inn kortet, og det meldes om ventetid på en uke. Det testes for full vista kompatibilitet i tillegg til xp Er dog spent.. Edit: Delvis feil ordplassering Endret 8. oktober 2008 av illshit Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Hvor sannsynlig er det at feilen er minne (Kingston ValueRAM DDR2-667 2GB (2x1024)) eller sjermkort (Asus EN6200TC Turbocache)? Endret 8. oktober 2008 av illshit Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Satte sammen alt etter å ha fått hovedkortet tilbake fra nettbutikken, og det funket å boote og installere opensolaris, og deretter installere og boote solaris 10. Ble veldig glad da det funket Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Satte sammen alt etter å ha fått hovedkortet tilbake fra nettbutikken, og det funket å boote og installere opensolaris, og deretter installere og boote solaris 10. Ble veldig glad da det funket Gratulerer. Det vil sikkert fungere bra. Det er ingen grunn til at hovedkortet ditt (MSI 975X Platinum PowerUp Edition) ikke skal kunne fungere med Solaris 10. Som sagt tidligere så bruker jeg det hovedkortet i filserveren min, og OS på filserveren er Solaris 10. Synes ting fungerer bedre nå etter at jeg delte opp multimediaboksen/filserveren (samme maskin) til en ren multimediaboks og en dedikert filserver. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Det fungerte tilogmed å slå av alt med kommandoen "poweroff -q" (se "Hvordan skru av freebsd på korrekt vis?"). Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 hmm, poweroff -q hørtes jo feil ut. "-q Quick halt. No graceful shutdown is attempted." Tror jeg hadde kjørt en helt vanlig poweroff, har alltid fungert fint hos meg Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ja, jeg bruker også bare poweroff, uten parametere. Men det er heller ikke anbefalt, egentlig skal man bruke en variant av shutdown. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Har du noen kilder bak påstanden om at poweroff ikke bør brukes? Jeg har brukt det rimelig lenge, på relativt mye Sun utstyr. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Har du noen kilder bak påstanden om at poweroff ikke bør brukes? Jeg har brukt det rimelig lenge, på relativt mye Sun utstyr. Ta en titt på denne artikkelen. Her forklares forskjellen på de forskjellige måtene å slå av en Solaris-maskin på. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Den artikkelen sier jo litt imot seg selv om akkurat poweroff da. Men ellers bra artikkel. I artikkelen skriver de jo at poweroff tilsvarer init 5. Noe som burde tilsi at den venter på at tjenester avslutter. Men uansett manualen er jo rimelig bra, så min feil. http://docs.sun.com/app/docs/doc/817-1985/...l=en&a=view Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå