Gå til innhold

BSD/Unix[LØST] Problemer med vanlig boot av nylig installert solaris 10

Anbefalte innlegg

Det er så urettferdig:

På annen maskin bestående av:

• Asus P5WDG2 WS Pro
  • E4600
  • Samsung SH-S203D (diskdrive)
  • ..ellers har de to samme deler

Solaris 10 funket feilfritt på denne. Rart. Det er bare det at denne ikke skal kjøre solaris :)

Har prøvd denne diskdriven på den andre, uten hell.

Selvom "MSI 975X Platinum Powerup Ed."/"brikkene det består av" i teorien skulle ha funket, er det kansje noe med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo være at det er hardware-feil på hovedkortet. Som sagt, har en filserver med nøyaktig samme hovedkort som deg (MSI 975X Platinum PowerUp Edition), og den kjører Solaris 10 som bare det. Hadde null problemer med installasjonen på den maskinen. Og jeg bruker sågar en Intel Xeon X3210 quadcore på den maskinen, en CPU som visstnok ikke står oppført som støttet i CPU-matrisen for hovedkortet.

Lenke til kommentar
Satte sammen alt etter å ha fått hovedkortet tilbake fra nettbutikken, og det funket å boote og installere opensolaris, og deretter installere og boote solaris 10. Ble veldig glad da det funket :new_woot:

Gratulerer. Det vil sikkert fungere bra. Det er ingen grunn til at hovedkortet ditt (MSI 975X Platinum PowerUp Edition) ikke skal kunne fungere med Solaris 10. Som sagt tidligere så bruker jeg det hovedkortet i filserveren min, og OS på filserveren er Solaris 10. Synes ting fungerer bedre nå etter at jeg delte opp multimediaboksen/filserveren (samme maskin) til en ren multimediaboks og en dedikert filserver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...