Gå til innhold

BK: Menneskets beste venn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En flott hund som det absolutt bør kunne være mulig å ta flotte bilder av. Jeg synes ikke du har vært spesielt heldig/dyktig med omgivelsene for noen av de to. Det første er for mye ovenfra og ned uten at situasjonen kan forsvare denne vinkelen, du kan også beskjærelitt tettere når hunden ser inn mot det andre bildet, men generelt skal den som er avbildet ha mest billedflate i den retningen den ser.

I det andre bilder ødelegger grillen for mye, og dessuten er det litt skjevt.

Begge bildene tåler et touch av Unsharp Mask også, men fokusplaten virker å ligge bra.

Men du skal ha litt skryt for fotomontasjen. Du snuser på en perfekt montasje av det gyldne snitt (wiki) her. Det første bildet er helt perfekt (476/294=1,618), men hvis hele montasjen skal følge prinsippet, må det andre bildet være kvadratisk. Noe slik:

post-79427-1215027684_thumb.jpg

Det gjør heller ikke noe om det andre bildet beskjæres noe, da det eneste du mister er grillen. Her blir hele bildet omtrent 810/496=1,63 som er nært nok, men sikkert kan fin-tunes om du er flisespikker som jeg er :) (ville begynt på nytt, men har ikke tid i kveld)

Før du lager såpass mye styr med montasjen, ville jeg forsøkt en gang til med hunden. Tenk (mantra)vinkel og bakgrunn, vinkel og bakgrunn, vinkel og bakgrunn, vinkel og bakgrunn hele veien bort...

- Rams

Lenke til kommentar

Takk skal du ha for et langt og fyldig svar. Litt morsomt det du sier i starten. Tror jeg tok over 100 bilder av denne hunden. Den ville virkelig ikke stå stille, og de bildene med bevegelser ble egentlig ikke noe tess.

Vet grillen ødelegger, men syntes det passer som en miljøbeskrivelse, og forteller en liten skjult historie i med at dette er en familiehund.;)

Men takk for forklaringen av det gyldne snitt. Jeg noterer det du sier bak øret så lenge, og regner med å lese det ofte :thumbup:

Lenke til kommentar

For meg er det to ganske likegyldige bilder som er satt sammen på en måte jeg ikke ser poenget med. Beklager, men jeg ser gjerne nye bilder fra deg i fremtiden som gir meg mer. Det må nevnes at jeg ikke har hatt hund siden jeg ble voksen, og ikke ønsker jeg meg det heller.

Nei, nå lyver jeg. Vi har jo Fru Fru i Kampala. Men hun er mer en ansatt i familien enn et familiemedlem. Jobben er det gamle familieyrket vakt. Men hun får nok mer kjærlighet enn den gamle mannen med pil og bue som jobber for naboene.

Lenke til kommentar
For meg er det to ganske likegyldige bilder som er satt sammen på en måte jeg ikke ser poenget med..

Poenget er vel det å vise kompisen min to bilder som gjør han glad. 2 bilder > 1 bilde. :)

Dessuten har jeg ikke akkurat rykte over meg å lage monstasjer, men altså.. ett sted må man jo begynne.

Lenke til kommentar

Som jeg hinter til er hunder arbeidsdyr for meg, så derfor taler jeg kun for meg selv når jeg skriver det. Jeg forstår at hunde-elskere liker det, men jeg tenkte at en som er likegyldig til hunder kanskje kunne være interessant å høre fra også. Uten at jeg håper det forandrer ditt syn på bildet.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen hunde-elsker selv, ei hunde-hater. Så jeg forstår ditt synspunkt. En annen ting er også det at hundebilder er hakket vanskeligere å ta bilde av enn en "død ting". Ihvertfall denne bikkja.. :!:

Endret av cyber-shot
Lenke til kommentar

En idè kan være ett stillbilde av hunden til venstre, og ett bilde hvor den løper til høyre. De til venstre kan være i typisk portrett format, det til høyre kan være panoramisk.

Faen. I morgen skal jeg SÅ kidnappe bikkja til naboen : D

Edit: Tingen med to bilder fungerer og bedre om begge er B /W, eller i farger, imo.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...