Gå til innhold

Fått sporingsnummer, men posten har ikke registrert noe pakke.

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte meg i går nytt tv på komplett i håp om å få det før helgen. Senere på dagen fikk jeg epost fra komplett om at pakken er sendt og fikk oppgitt ett sporingsnummer.

Når jeg prøver å spore pakken på posten.no får jeg følgende status:

"INGEN SENDING ER MOTTATT FORELØPIG, KUN MELDING"

I følge komplett er pakken da sendt, men posten ikke har registrert pakken.

I følge posten er pakken ikke sendt, og så snart de mottar den blir det registrert.

Så hvem som ikke forteller hele sannheten her? Bruker posten over ett døgn på å scanne inn en pakke etter at den er mottatt, eller er det komplett som ikke har sendt pakken, bare opplyst om at de skal sende en pakke?

Så håpet om nytt tv til helgen ser ut til å dø ut litt etter litt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dessverre ikke komme med noe oppklarende her, men lurer på hvorfor du ikke bestilte TVen en dag tidligere :grin:

Hvis du leser litt på forumet finner du mange i samme situasjon som deg; de som helst skulle hatt produktet i går.

Hva med å handle i butikk og få varen i hånden, har du vurdert det som et mulig alternativ?

btw: helt normalt at det tar opptil 24h før pakken er registrert i pakkesporsystemet.

Lenke til kommentar

Dårlig tid, eller? De mottar informasjon om sendingen, men den lar seg neppe spore før posten FAKTISK har registrert den. Pakken er dermed ikke FYSISK sendt ut fra komplett, men du har fått et nr av dem.

Foreslår at du stenger tråden og bare slår deg til ro.

Lenke til kommentar

Ikke missforstå meg, dette er IKKE ment som en klage mot hverken posten eller komplett, bare lurer på hva som stemmer når de kommer med motstridene opplysninger.

Og ja, jeg har dårlig tid :grin:

Selger mitt nåværende tv så håper derfor bare å få mitt nye før helgen når det gamle blir hentet.

Dersom det blir registrert i løpet av kvelden, tror dere det er en muligheten for at de klarer å få det til Bergen og omlastingsterminalen i løpet av morgendagen, og dermed videre til mitt lokale postkontor fredagen?

Lenke til kommentar

Komplett har adgang til posten sitt system slik at de får generert et pakkenummer for sendinger.

Komplett legger denne klar til sending og du får mail om at den er "sendt", dvs den ligger på vei ut fra Komplett sitt lager.

I natt / morgen vet du mye mer.

Lenke til kommentar

Dette er helt normalt. Bedriften får tildelt sporingsnummer før pakken er levert. Dermed kan du ha motatt dette før pakken faktisk er registrert hos posten. Om du sjekker igjen om en dag eller to så bør det være oppdatert informasjon på pakken din.

-Stigma

Lenke til kommentar

Ja jeg vet at dette forekommer, men med hensyn til løfter om at pakken skal være på mitt kontor fredag har jeg begynt å bekymre meg litt. Men blir det oppdatert status i dag, og omlastingsterminal i løpet av morgendagen i morgen har jeg pakken fredag.

Om ikke så skal jeg nok fint klare eg uten tv, men å vente på ting jeg har kjøpt er ikke min sterke side, litt for utålmodig:)

Lenke til kommentar

Komplett sender en forhåndsmelding om pakken din elektronisk til posten. Denne inneholder den samme infoen som pakken er merket med. Når posten så scanner inn pakken (vha. strekkode e.l) på godssenteret, eller andre steder de kan gjøre sånt, så oppdateres status i systemet.

Lenke til kommentar

Dette betyr i praksis at hvis du har mottatt pakkenummeret fra Komplett idag vil den først være synlig på Postens pakkesporing imorgen etter at de har scannet pakken inn. Komplett plasserer pakken i containere som Posten henter. Først nå Posten håndterer pakken (sender den videre) vil den være synlig i Postens pakkesporingssystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...