Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger 1 stk. Honda Civic, 20 dager gammel..

Anbefalte innlegg

Felger til 30k er jo ikke mye, når jeg ser på kunder på jobben som har AMG felger 22'' til 90-100 000,- Spesielt på ML'ene sine.

Jeg synes synd på slike folk..

Jeg synes synd på folk som deg som er sjalu på folk som har mer penger

Når du blir eldre så forstår også kanskje hva jeg mener..

Godt poeng spartan.

Man velger jo en bil slik man vill ha den. Noen legger vekt på mye utstyr, andre en fin bil med store og dyre felger.

For å si det slik: hadde jeg hatt råd til en ML, Cayenne mm. så skulle jeg i hvert fall hatt felger som kostet mer enn en månedslønn eller to. Har du råd til slik bil, har du råd til felger. :)

Ja, men det går ann å kjøpe AMG replica felger da. Trenger ikke nødvendighvis orginale felger. Men ja, enig med deg, om du først har råd til en ML eller lignende så bør du ha råd til det lille ekstra.

Sammenligningen er ikke helt reel da praktisk nytte av slike dekk er null eller verre: man får dårligere kjøreegenskaper og mye mer støy.

Godt poeng. Forandrer ganske mange egenskaper med større hjul også.

Ml 500 brabus jeg kjørte her om dagen, er levert fra Brabus fabrikken- altså et av Mercedes sine ''trimming selskaper''(fant ikke bedre ord i farten). Den bilen går noe helt sinnsvak. Men dekkvalget til kunden gjør at bilen ikke har de helt gode kjøreegenskapene. Han har blant annet også disse 22'' AMG felgene, samt en enorm bredde på dekkene.

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dyrere felger har ofte bedre kvalitet òg. F.eks. Schmidt-felger har sterke kanter. En jeg kjenner tok fortauskanten med et par Schmidt Revolution TH-line, ble en liten ripe - i forhold til mange billigfelger som blir helt vridd.

For ikke å snakke om finishen, mange rimelige felger er "ettårsfelger", hvor klarlakken blir stygg etter en stund. For all del, det er mye bling-faktor (akkurat som dyre merkeklær), men som sagt: har du bil til 1 million, så bør du ha felger som står i stil. :)

Lenke til kommentar
For ikke å snakke om finishen, mange rimelige felger er "ettårsfelger", hvor klarlakken blir stygg etter en stund. For all del, det er mye bling-faktor (akkurat som dyre merkeklær), men som sagt: har du bil til 1 million, så bør du ha felger som står i stil. :)

Men det er forskjell å kjøpe en dyr kvalitetsko/les pene felger og, som enkelte bybønder/kebabsjåfører gjør i Oslo; "Skor" bilene sine med altfor store utgaver.

Alt over 15-16" er traktorhjul og totalt unødvendig, stygt og trafikkfarlig.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Men det er forskjell å kjøpe en dyr kvalitetsko/les pene felger og, som enkelte bybønder/kebabsjåfører gjør i Oslo; "Skor" bilene sine med altfor store utgaver.

Det er det da ikke. Store felger, som kler bilen er fint. Små søte 14'' på en ML hører ikke hjemme, passer ei heller ikke.

Lenke til kommentar

alt etter hvilken bil man har da, en volvo 240 med 20" bling felger er stygt.

en Enzo med 10" tilhengerhjul er ikke akkurat pent det heller.

fete felger betyr ikke alltid at bilen ser penere ut, men felger som passer til bilen kan gjøre mye, uavhengig av størrelsen.

en Suzuki Baleno med virkelig fete felger ser ikke ut som en bra bil

ok, 15-16" er unødvendig, det samme er bil til over 50 000, dyre klær, ferier, fete hus, 50" plasma osv...

hvorfor skal alt man kjøpe være så nødvendig?

stygt kan diskuteres, men er subjektivt og finnes strengt tatt ingen fasit på, elsker du 10" stålfelger så kan jeg ikke si imot det.

men, hvordan blir større felger trafikkfarlig?

Lenke til kommentar

Felger er noe som gjør utrolig mye med en bil, uasnett hvordan man snur på det!!

Hadde selv 18" på Accord`en jeg hadde som egentlig kosta 25 000,

mens bilen kosta meg 15 000,-

Fikk masse skryt for felgvalg, men solgte felgene i dag, så nå har jeg

14" stål med originalkapsler fra 91`.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...