Gå til innhold

NetCom kundeservice: som å snakke med veggen


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Ser helt klart poenget ditt. Problemete er to ting:

E51 har 369MHZ arm11 prosessor, 96MB ram. Det er bedre på begge felt enn f.eks N95, bedre enn alle de oppgitte telefonene for den saks skyld. N serien har ekstra medieegenskaper, men mobiltv kjører en lavere videoversjon også som funger på E51. E51 ble utgitt i desember 07, altså 7 måneder siden. Det er uhyre små forskjeller fra en s60 v3 telefon til en annen, og forskjellene ligger i brukergrensesnittet stort sett og ikke grunnOSet. Derfor er det ingen gruinn til at det ikke skal funke. De kan godt teste det for min del, men hvis de ikke klarer å teste programmet på så lang tid, da ender man opp med å støtte kun gamle modeller.

 

Netcom sin kundeservice har positive aspekter, som 24 timers service og at man kommer gjennom med én gang 95% av tiden. men jeg opplever fortsatt at selv om de kan svare på 99% av spørsmål, er det utrolig furstrerende å sitte der med et 1% spørsmål og, ja, snakke med veggen. Selvfølgelig kan de ikke ha X-hundre kundebehandlere som kan absolutt alt, men det er akkurat poenget mitt og grunnen til at jeg har sendt mail istedet. Vanligvis sendes den da videre til folk som faktisk vet hva jeg spør om, men i netcoms tilfelle har de to ganger "gjettet" på hva de TROR jeg mener, og i tredje tilfellet svarte de ikke i det hele tatt.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

har nå ringt netcom, der jeg sakket med en dame som tross at jeg gjentatte ganger prøvde å forklare at det var PROGRAMVAREN jeg hadde prblemer med, sendte meg innstillinger for wap utgaven -.-

ga til slutt opp, og bestemte meg for å prøve den mindre sofistikerte wap utgaven. jo da.... får nå beskjed om at jeg har feil operatør, og når jeg klikker på pris/vilkår/hjelp laster siden seg bare på nytt. har sendt mail til netcom angående dette nye problemet, men kan ikke akkurat si jeg ahr altfor store forventninger

Lenke til kommentar
Må ha en liten rant om netcom sin kundeservice... Har en Nokia E51 SYmbian S60 v3 telefon som jeg gjerne villebruke mobilTV på. Telefonen er ikke listet som støttet, MEN det er helle rikke noen som helst mobil utgitt siden i fjor - e51, e71, n78, n82 etc.

 

Du har altså valgt å lage en stor post fordi du ikke får mobilTV på Nokia e51? Har du prøvd å bruke en PC og gå inn på denne linken;https://netcom.no/ota/ChooseOta.aspx?Vendor...a&Model=E51? Ved å trykke på knappen nederst, som heter "MobilTV" så blir det sendt et oppsett for mobilTV til din telefon. For at mobilTV skal fungere så må du ha installers wap oppsett på mobilen fra før av (finner du på samme side).

 

Om da modellen man har ikke er lagt til i listen over støttede telefoner, hjelper det veldig lite at det faktisk fungerer når man ikke fåt tak i den j***** .sis fila. Dette har jeg sendte tre mailer til netcom om, de to første henviste meg bare til listen over støttede modeller. Siste mail jeg sendte forlangte jeg at noen som skjønte hva jeg spurte om skulle svare, og at de bare kunne prøve å komme med den kompatibilitetslista si igjen.

 

Virker som du har fått det for deg at bare fordi din telefon har samme OS som andre så skal MobilTV fungere på den? Her er det jo du selv som har valgt å mikse og trikse for å prøve og få lastet ned mobilTV (som du har fått beskjed om at din telefon ikke støtter)..

Er jo på lik linje med å ta kontakt med Microsoft fordi du har problemer med Windows som du har piratkopiert fra naboen din!

 

 

For meg så ser det ut som du utgir deg for å ha mer kunnskap enn det du egentlig har slik at du kan klage på andre. Hvis NetCom hadde laget et oppsett som støttet alle telefonene med Symbian s60 så hadde de garantert oppgitt at alle mobilene var støttet slik at de hadde sluppet å få mail og telefonhenvendelser fra "bedrevitere" som deg..

 

avslutter med;

https://netcom.no/ota/ChooseOta.aspx?Vendor...a&Model=E51

https://netcom.no/ota/ChooseOta.aspx?Vendor...a&Model=E51

https://netcom.no/ota/ChooseOta.aspx?Vendor...a&Model=E51

https://netcom.no/ota/ChooseOta.aspx?Vendor...a&Model=E51

Lenke til kommentar
Ser helt klart poenget ditt. Problemete er to ting:

E51 har 369MHZ arm11 prosessor, 96MB ram. Det er bedre på begge felt enn f.eks N95, bedre enn alle de oppgitte telefonene for den saks skyld. N serien har ekstra medieegenskaper, men mobiltv kjører en lavere videoversjon også som funger på E51. E51 ble utgitt i desember 07, altså 7 måneder siden. Det er uhyre små forskjeller fra en s60 v3 telefon til en annen, og forskjellene ligger i brukergrensesnittet stort sett og ikke grunnOSet. Derfor er det ingen gruinn til at det ikke skal funke. De kan godt teste det for min del, men hvis de ikke klarer å teste programmet på så lang tid, da ender man opp med å støtte kun gamle modeller.

 

Har samme problemet med YouTube app'en på min E51. Telefonen henger etter ca. 4 sekunder, så jeg må ta ut batteriet. Den funka fint på N73, som jeg hadde for snart et år siden, som også kjører S60. Kanskje hardwaren i E51 er ræva på streaming, gud veit..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Må ha en liten rant om netcom sin kundeservice... Har en Nokia E51 SYmbian S60 v3 telefon som jeg gjerne villebruke mobilTV på. Telefonen er ikke listet som støttet, MEN det er helle rikke noen som helst mobil utgitt siden i fjor - e51, e71, n78, n82 etc.

 

Du har altså valgt å lage en stor post fordi du ikke får mobilTV på Nokia e51? Har du prøvd å bruke en PC og gå inn på denne linken;https://netcom.no/ota/ChooseOta.aspx?Vendor...a&Model=E51? Ved å trykke på knappen nederst, som heter "MobilTV" så blir det sendt et oppsett for mobilTV til din telefon. For at mobilTV skal fungere så må du ha installers wap oppsett på mobilen fra før av (finner du på samme side).

 

Om da modellen man har ikke er lagt til i listen over støttede telefoner, hjelper det veldig lite at det faktisk fungerer når man ikke fåt tak i den j***** .sis fila. Dette har jeg sendte tre mailer til netcom om, de to første henviste meg bare til listen over støttede modeller. Siste mail jeg sendte forlangte jeg at noen som skjønte hva jeg spurte om skulle svare, og at de bare kunne prøve å komme med den kompatibilitetslista si igjen.

 

Virker som du har fått det for deg at bare fordi din telefon har samme OS som andre så skal MobilTV fungere på den? Her er det jo du selv som har valgt å mikse og trikse for å prøve og få lastet ned mobilTV (som du har fått beskjed om at din telefon ikke støtter)..

Er jo på lik linje med å ta kontakt med Microsoft fordi du har problemer med Windows som du har piratkopiert fra naboen din!

 

 

For meg så ser det ut som du utgir deg for å ha mer kunnskap enn det du egentlig har slik at du kan klage på andre. Hvis NetCom hadde laget et oppsett som støttet alle telefonene med Symbian s60 så hadde de garantert oppgitt at alle mobilene var støttet slik at de hadde sluppet å få mail og telefonhenvendelser fra "bedrevitere" som deg..

 

avslutter med;

https://netcom.no/ota/ChooseOta.aspx?Vendor...a&Model=E51

https://netcom.no/ota/ChooseOta.aspx?Vendor...a&Model=E51

https://netcom.no/ota/ChooseOta.aspx?Vendor...a&Model=E51

https://netcom.no/ota/ChooseOta.aspx?Vendor...a&Model=E51

 

 

hadde du LEST tråden hadde du ikke pratet deg så ut på viddene. har allerede prøvd wap greien, og det er det også problemer med. linken har en med en støttet telefon bekreftet at er død. sist men ikke minst, du kan ikke sammenlikne det med å kontakte microsoft om piratkopiert programvare, derimot blir det som å kontakte microsoft fordi eks windows media player ikke fungerer på noen maskiner laget etter november 2007 selv om de kjører samme windowsversjon og samme hardware som støttede maskiner

 

Ser helt klart poenget ditt. Problemete er to ting:

E51 har 369MHZ arm11 prosessor, 96MB ram. Det er bedre på begge felt enn f.eks N95, bedre enn alle de oppgitte telefonene for den saks skyld. N serien har ekstra medieegenskaper, men mobiltv kjører en lavere videoversjon også som funger på E51. E51 ble utgitt i desember 07, altså 7 måneder siden. Det er uhyre små forskjeller fra en s60 v3 telefon til en annen, og forskjellene ligger i brukergrensesnittet stort sett og ikke grunnOSet. Derfor er det ingen gruinn til at det ikke skal funke. De kan godt teste det for min del, men hvis de ikke klarer å teste programmet på så lang tid, da ender man opp med å støtte kun gamle modeller.

 

Har samme problemet med YouTube app'en på min E51. Telefonen henger etter ca. 4 sekunder, så jeg må ta ut batteriet. Den funka fint på N73, som jeg hadde for snart et år siden, som også kjører S60. Kanskje hardwaren i E51 er ræva på streaming, gud veit..

 

N serien er laget for media, og har hardware laget for det, så det er nok grunnen til at youtube fungerer dårlig. problemet mitt derimot går ikke på samme sak, da det ikke bare er N serien som støtter mobilTV applikasjonen

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jeg ville prøvd å kontakte Nokia kundeservice, å fått dem til å sende meg fila.

 

Netcom sitt program, ikke nokia

 

Uansett, har gitt opp å få det programmet, og håper nå bare å få til waputgaven. Den SKAL være støttet, men får som sagt "operatøren støttes ikke" når jeg prøver å bruke den. Alt av innstilliger er i orden, veldi girriterende. venter på svar fra netcom, men får vel helst noe som "du har ikke et netcom abonnement" eller noe i den dur. Hadde iallefall ikke forundret meg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hva slags tilgangspunkt bruker du? Sjekk ut om du har proxy server adresse, eller om det står ingen på den.

 

Prøvd med netcom internett profilen, wifi, og netcom mobiltv profilen. Nada :/ Finner ingen proxy innstilling i nettleseren

Lenke til kommentar

Prøv følgende: gå til innstillinger>tilkobling>tilgangspunkt>velg ut netcom internett og trykk valg>rediger>valg>avanserte innstillinger. Og så sette proxy serveradr til 010.254.254.010 og proxy portnr til 8080

Mulig du må trykke noe annet for å komme til avanserte innstillinger på din telefon. Beskrivelsen jeg har gitt gjelder N95.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Prøv følgende: gå til innstillinger>tilkobling>tilgangspunkt>velg ut netcom internett og trykk valg>rediger>valg>avanserte innstillinger. Og så sette proxy serveradr til 010.254.254.010 og proxy portnr til 8080

Mulig du må trykke noe annet for å komme til avanserte innstillinger på din telefon. Beskrivelsen jeg har gitt gjelder N95.

 

Funket :D

 

Supert, tusen takk!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

endelig svar på mailen jeg sendte for 3 uker siden. Det var en ganske grei melding som de sikker tkunne sendt før, eller de to første gangene jeg sendte mail om samme sak:

"Du vil ikke få benyttet din E51 til MobilTv før telefonen står oppgitt på listen over telefoner som støtter tjenesten. Årsaken til at denne telefonen ikke er oppført per i dag, er at vi mangler lisens til denne modellen."

 

greit. De er fortsatt satans trege med å få ordnet så det fungerer, men i det minste fikk jeg et ordentlig svar nå, om det så har tatt 5 uker og tre mail

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
greit. De er fortsatt satans trege med å få ordnet så det fungerer

 

Hvor lang tid er det vanlig å bruke på å få en sånn lisens da?

 

Uansett får jeg det pokker ikke til å funke med de proxy-instillingene heller.. Fikk du det til altså?

 

 

Gudene vet men E51 kom jo ut i november/desember 2007 så tydeligvis en stund :p

 

Funket for meg med proxy, men hender jeg får feilmeldingen igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...