Mr.Dahl Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Hei.. Har en modda X-box(ikke 360) med en 320gb Hardisk på. Skulle likt og få kobla denne til pc/Internett så jeg kunne overført Musikk, filmer osv. Noen som veit åssen man gjøre dette? PÅ forhånd takk for hjelp. Endret 4. juli 2008 av Mr.Dahl Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Viss jeg ikke tar feil så kobla jeg xbox'n min til nettverket også brukte jeg C-Xbox tool. Det funka kjempe bra... Lenke til kommentar
Mr.Dahl Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Ok. Ske prøve det så for jeg kommer hjem. Trudde kanskje man måtte bytte noe IP eller no på X box`en jeg , men er kanskje ikke nødvendig det da. Lenke til kommentar
Mr.Dahl Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Hmm.. Problemet mitt er mer der og få kobla det til nett verket. Finner ikke Xbox`n noen steder. Trudde kanskje jeg kunne finne den på "Mine nettverks steder" På min datamaskin, men er kanskje ikke sånn det fungerer? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hmm.. Problemet mitt er mer der og få kobla det til nett verket. Finner ikke Xbox`n noen steder. Trudde kanskje jeg kunne finne den på "Mine nettverks steder" På min datamaskin, men er kanskje ikke sånn det fungerer? Hva har du gjort for å koble opp xboxen på nettverket da? Lenke til kommentar
Mr.Dahl Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Kobla den te modemet mitt. Funker kanskje ikke og koble den rett i der? må jeg ha en switch eller noe sånt? Leste noe om at jeg måtte bytte ip og greier på Xbox`n men får ikke dette helt til å funke. Lenke til kommentar
StreptoOld Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Er den moddet med software installert? Hvis det, hvilken software bruker du? Lenke til kommentar
Mr.Dahl Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Ja. Avalaunch heter software`n. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ja. Avalaunch heter software`n. For at PC'en skal kunne se Xboxen må maskinene ligge i samme IP-område. Det vil si at hvis Pcen din har IP-adresse 192.168.1.2 med subnet-mask 255.255.255.0 så må xboxen ha en IP-adresse som er tilsvarende. F.eks 192.168.1.(fra 3 til 254). Subnet-mask og gateway må være den samme på begge maskinene. Når det er gjort så må pc og xbox enten være koblet direkte med en krysset nettverkskabel eller i samme ruter/hub/switch. Deretter kan du bruke FTP til å legge filer over på xboxen. Lenke til kommentar
Mr.Dahl Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Det er det å bytte ip på X-box`n som er problemet . Går på nettverk og finner ip instilingene der også gjør jeg om den til det skal være men når jeg går ut igjen lagrer ikke den nye ipen seg:S Jeg har avalaunch software btw. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Det fremgår av dine tidligere innlegg at du ikke har noen switch eller ruter så derfor trenger du en kryssa kabel. Har du det? Hvis ikke må du skaffe det. Det høres ut som om du gjør noe galt når du skal lagre instillingene i Avalaunch også, men du får uansett ikke til dette hvis du bare bruker en vanlig nettverkskabel. Lenke til kommentar
Mr.Dahl Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Jeg har et Speedtouch modem med flere "utganger" som jeg har både Xboxen og Pcen kobla til. Har fått bytta ip på Xboxen nå. Jeg bruker et program som heter SmartFtp client til og prøve å lokalisere Xboxen på Pcen( leste et sted at man måtte bruke et slikt program) men har ikke fått helt til å virke enda. Men skal prøve mer seinere. Takk for all hjelp folkens. Endret 4. juli 2008 av Mr.Dahl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå