int20h Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Mer om Opteron modelnummer I det øyeblikk AMD lanserer Opteron kommer selskapet også til å annonsere sitt nye modellnummer-system. Hvilken plass vil dette ha i selskapets markedsføringsstrategi? Les artikkelen her. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Er det bare på Opteron dette kommer eller er det på Athlon 64 også? Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 tja: "AMD er nå i ferd med å innføre et nytt system for å vise ytelsen på sine prosessorer" Blir sikkert alle, men opteron først siden den kommer om en måned. Eller, blir lansert om en måned, og kommer om 5 måneder... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Dette er kun snakk om Opteron-prosessorene. Naar jeg snakket med AMD i gaar fikk jeg bekreftet at Athlon64 fortsatt ville bruke TPI-ratingen. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Noen som har en anelse på hva Opteron kommer til å koste? Blir de tilgjengelige for vanlige folk? Kan tenke meg at det blir dyre prosessorer siden de er ment for servere. Men kommer det til å bli sånn at Athlon64 ikke støtter fler prosessor systemer da og at Opteron overtar den jobben? Burde bli tilgjengelige for vanlige folk siden vi har MP prosessorene i dag som har "samme" jobben som Opteron. ^ || Bare noen tanker, jeg svarte jo nesten på mine egne spørsmål :wink: Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Noen som har en anelse på hva Opteron kommer til å koste? Blir de tilgjengelige for vanlige folk? Kan tenke meg at det blir dyre prosessorer siden de er ment for servere. Men kommer det til å bli sånn at Athlon64 ikke støtter fler prosessor systemer da og at Opteron overtar den jobben? Burde bli tilgjengelige for vanlige folk siden vi har MP prosessorene i dag som har "samme" jobben som Opteron. Opteron kommer til å bli dyr når den lanseres, men etter hvert som dagens MP-prosessorer kommer til å fases ut kommer de føste Opteron-prosessorene til å synke kraftig i pris, og da vil Opteron bli tilgjengelig for en akseptabel pris for vanlige folk. Regn dog ikke med at 8xx-serien kommer til å bli akseptabel i pris med det første. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Det har jo ikke så mye å si da... Hvem har en PC med 8 CPU'er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå