djzeek Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Tok med kamera på tur sist jeg var ut på sykkelen. Som dere ser er bilde fått seg en tur innom ps. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Rammen er totalt feil brukt her. Rammer er noe man bruker på fine arts, eller som effekt. Ikke på reportasje, og spesielt sportsbilder. Helt, helt feil. I tillegg er den svært slurvete utført. Den har ikke samme tykkelse overalt. Bildet er litt for mørkt og trist til at jeg klarer å studere det nærmere. Andre får gi deg øvrige kommentarer om innholdet. Men hold tilbake med rammer. Nå når jeg har kommentert det ser du sikkert selv hvor dumt det er med rammer på et slikt bilde. Det blir som en gullring i et grisetryne. Det er ingenting galt med grisetryner, men gullringer har det lite hensikt å henge på dem. Jeg synes heller ikke vannmerker har noe i en BK å gjøre. De tar bort fokus fra bildene, og i en BK skal det være motsatt. Edit: Bildet ser greit nok ut når man ser bort fra mine innvendinger. Jeg håper du forstår min kritikk. Den går på at du fremstiller bildet ditt på en veldig amatørmessig måte. Noe som står i litt pinlig kontrast til vannmerket, som kan gi indikasjoner på at du ønsker å fremstå som proff. Endret 2. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
djzeek Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Takker for tilbakemelding. Er veldig ny innen sports fotografering, så trenger all den konstruktive kritikk jeg kan få. Og jeg forstår din kritikk. Og jeg ser godt hva du mener. Ang at bildet er mørkt, så har jeg slitt med det på mange av bildene mine, og en av grunnene til det er nok den billige skjermen jeg har på ellers den dyre pc`n. Og at den er veldig feil innstilt fra min sin side. Takk for tilbakemelding, andre må gjerne komme med flere! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg bruker hardware-kalibrering av skjermene mine, men det koster penger. Det finnes softwareløsninger som Adobe Gamma. Akam har planer om å legge ut en lignende løsning med tiden, men det er ikke på plass enda. Noen kan sikkert gi deg en link til en side som du kan hjelpe deg med det, men har du Photoshop så har du Adobe Gamma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå