Bruker-163290 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Kan noen hjelpe meg? Har Asus p5n-e SLI hovedkort som jeg akkurat har satt i, og det gamle skjermkortet er helt i orden og funker til spill og alt(gf 8500gt). Når jeg setter i det nye viser den 4 farger og henger seg(xfx gf8800 gt.. Tusen takk for hjelp:) Endret 2. juli 2008 av Mammakamelen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Du må vel installere driver for skjermkortet. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Du må vel installere driver for skjermkortet. har gjort det. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Installert windows på nytt når du byttet hk? Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Installert windows på nytt når du byttet hk? nei, men prøvde å avinstallere drivern og installere den på nytt. Nå har jeg bra farger og oppløsning men den vil ikke fungere på spill eller grafikk. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Etter å ha lagt inn directx på nytt virker spillene og sånn, men det tar rundt 30 sek før fargene blir forvridde eller det henger seg? Og er det noen som vet om et program man kan kontrollere skjermkortvifta med? Lenke til kommentar
ledats Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Etter å ha lagt inn directx på nytt virker spillene og sånn, men det tar rundt 30 sek før fargene blir forvridde eller det henger seg? Og er det noen som vet om et program man kan kontrollere skjermkortvifta med? Min erfaring er at det er lurest å installere windows på nytt etter et så stort bytte som hovedkort, kan være verdt et forsøk. Burde vel ikke være nødvendig å si, men du kan vel også gå over alle komponentene og sjekke at alt sitter som det skal osv. Det burde vel være mulig å google seg frem til et slikt program...eller? Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Etter å ha lagt inn directx på nytt virker spillene og sånn, men det tar rundt 30 sek før fargene blir forvridde eller det henger seg? Og er det noen som vet om et program man kan kontrollere skjermkortvifta med? Min erfaring er at det er lurest å installere windows på nytt etter et så stort bytte som hovedkort, kan være verdt et forsøk. Burde vel ikke være nødvendig å si, men du kan vel også gå over alle komponentene og sjekke at alt sitter som det skal osv. Det burde vel være mulig å google seg frem til et slikt program...eller? Ja jeg har prøvd motherboard monitor, det var det eneste jeg fant og det støtter ikke hovedkortet. Ja, får prøve det. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Generellt sett er det annbefalt å reinstallere OS ved bytte av hovedkort, for det er så veldig ange ting som da plutselig vil forandre seg, ihvertfall om du har byttet mellom hovedkort som ikke har samme chipset-familie. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå