Gå til innhold

Jeg skal kjøpe ny bibel...hvilken?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på utkikk etter en ny bibel. Hvilken oversettelse bør jeg kjøpe?

Den skal være passelig stor:)

Jeg ville anbefalt deg denne: http://www.bibelbok.no/produkt.asp?Product...86&sortBy=1. Har den selv. Lettlest (mange av de gammelnorske ordene er byttet ut med mer forståelige tekster), den er i passe størrelse - og ikke minst holdbar (skinnperm).

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han får svar, men ikke på det han spurte om. Spurte han om deres mening om Bibelen, kanskje?

Mening om bibelen? Hvem av dem? Det finnes jo hundrevis av "bibler" og sant og si kan jeg kun se forslag til de han burde kjøpe... Er det respektløst? Nå må dere, zaran og magnusalex, jammen gi dere da. Det finnes jo allerede 34000 forskjellioge grener av en og samme tro og alt fordi de ikke kan bli enige om hvem verson, hvor komma skal stå, hvor trykkene på stavelsene skal være for ikke å snakke om hvem sin tolkning av denne røre suppa en skal bruke og så syntes du at det er respektløst å komme med forslag! I så fall, kom med hvilken bibel og hvem opplag/årstall DU syntes kunne være relevant da? Han spurte etter en bibel og fikk svar. Kan ikke for mitt bare liv se hva som er respektløst med det!

:)

Lenke til kommentar
I så fall, kom med hvilken bibel og hvem opplag/årstall DU syntes kunne være relevant da?

Nå vet ikke jeg om du leste innlegget mitt, men det var jo nettopp det jeg gjorde. 4-5 poster opp, så ser du hvilken utgave jeg pekte mot.

og det var ikke respektløst :p

:)

JEG svarte ihvertfall ikke fordi jeg mente det respektløst. Men så mener jeg også at bibelen, som alt annet, kan disuteres....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...