Tronder84 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei! Jeg er på utkikk etter en ny bibel. Hvilken oversettelse bør jeg kjøpe? Den skal være passelig stor:) Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Vil anbefalle denne: http://www.bibelbok.no/produkt.asp?Product...13&sortBy=1 1930 utgaven. Men vet ikke om det går ann å få den i mindre størrelse. Rettelse: Jo, det gjør det visst: http://www.bibelbok.no/produkt.asp?Product...16&sortBy=1 Denne står det jo også mye nyttig i: http://www.bibelbok.no/produkt.asp?Product...39&sortBy=1 Hvis du kjøper en king james utgave tror jeg de apokryfiske skriftene er med. Endret 2. juli 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
freke Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Codex Gigas, men du må sikkert knabbe den hehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Den nye studiebibelen er ufattelig bra! Anbefales Lenke til kommentar
Yfirvaldr Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 1930 oversettinga har menigheten jeg vokste opp alltid brukt, og vært sett på som ei favoritt og den enda rette Lenke til kommentar
Tormund Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvis du er brukbar i engelsk vil jeg anbefale King James Version (KJV). Veldig solid og godt oversatt, uten innblanding av tvilsomme manuskripter. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg vil anbefale denne: http://www.lolcatbible.com/index.php?title=Main_Page Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvis du er brukbar i engelsk vil jeg anbefale King James Version (KJV). Veldig solid og godt oversatt, uten innblanding av tvilsomme manuskripter. :!: Kunne ikke dy meg. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Bibelen 2 er hysterisk morsom, hvis du er ute etter noe litt mer moderne.. Den er riktignok ikke skrevet av gud, men av Are Kalvøy, som ihvertfall jeg syntes er mer morsom en gud.... Lenke til kommentar
Poppadoodle Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg synes egentlig den originale bibelen er ganske morsom også, jeg Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg synes egentlig den originale bibelen er ganske morsom også, jeg Hvis en er passe sadistisk og liker horror greier er den sikkert grei den. Et morsomt poeng er jo at den boken, altså bibelen 1, eller bibel1, blir kalt "the good book!"..... latterlig å kalle en sånn samling røre historier for en god bok, det er sikkert. En annen ting som taler i mot bibel1 er at typene,(eller font størrelsen for de mer moderne), de bruker er forferdelig små... Blir som avisen, som jeg har sluttet å lese etter at de gikk over til å bruke mindre font størrelser... Kan det være at jegt trenger briller tro?? Lenke til kommentar
Poppadoodle Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Du har noen gode poenger der. Men jeg anser bibelen som en slags novellesamling, egentlig. Det er vel det eneste som kan forklare den elendige flyten. Dog er det noen veldig store mangler og relativt flaue tabber i boka: Midt inni starter sidetallet på en, igjen, og rett etterpå kan man lese den samme historien, formulert på forskjellige måter, fire ganger. Tror kanskje noen burde tipse forlaget? Font størrelsen er også et problem. Det kan virke som om de prøver å skvise sammen alt for mye stoff til én bok. En idé kunne vært å utgitt bibelen som en triologi, eller noe sånt. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Anton LaVeys bibel er litt mer filosofisk enn den kristne bibelen, men absolutt verdt å lese. Ikke la deg skremme av navnet, innholdet handler verken om kirkebrenning eller ofring av levende mennesker. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 den samme historien, formulert på forskjellige måter, fire ganger. Det er fjerde ganga det tar av. Johannesevangeliet er noe for seg selv; bare spør Jehovas Vitner. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 den samme historien, formulert på forskjellige måter, fire ganger. Det er fjerde ganga det tar av. Johannesevangeliet er noe for seg selv; bare spør Jehovas Vitner. Har hørt den fanklubben der kan være ganske plagsom. Lenke til kommentar
Poppadoodle Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Synes de er ganske morsomme jeg. Uttrykket de får når du spør logiske spørsmål de ikke har sjans til å forklare Eller bare det at to eldre damer blir røde av sinne fordi du sier at den lille spesielle mannen deres, faktisk ikke levde for 2000 år siden. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Kjøp et leksikon i stedet Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg syntes på mange måter denne tråden viser hvorfor man skal tvile på Bibelen. Man klarer ikke bli enig i hva slags bibel som er den "rette" engang!, og grunnløse utsagn som Tormund sin post og enda mer. Hvis du er brukbar i engelsk vil jeg anbefale King James Version (KJV). Veldig solid og godt oversatt, uten innblanding av tvilsomme manuskripter. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg synes flere av dere i tråden er rimelig respektløse. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg synes Bibelen er respektløs overfor universet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå