ter_kris Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Har nettopp kjøpt my maskin med Aopen H600B kabinett. Sjekket tempen på cpu'en i bios, og den viste 46 grader når pc'n hadde stått på i ca. 5 timer uten at den hadde vært i bruk. Er dette normalt? (Har AMD XP2100 m/Glacialtech 2320 vifte). Pga. noe støy fra kabinettviften, prøvde jeg å koble den fra. Temperaturen spratt da opp i 54 grader. (Vurderer å kjøpe en ny som støyer mindre. Forslag til en rimelig stillegående vifte??). Når blir cpu-tempen kristisk? Et lite spørsmål til cpu-viften... hvordan løsner jeg den fra prosessoren på en enkel måte? Den sitter j***** hardt, er litt redd for å ta i for hardt. Tips?? -- tk Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 hvis jeg ikke tar så mye feil så tar ikke prosessoren skade før den paserer 90*C. så lenge du holder deg under 60*c så går det greit, selv om jeg personlig liker kalde prosessorer! viften som står i a600b kabinettet bråker en del ja, derfor vil jeg anbefale å sette inn en papst 19db vifte i tillegg, og koble den orginale aopen vifta på 7v (rød og gul leder på molex(strøm) kontakten) nå vet ikke jeg hvor mye peiling du har, så derfor formulerer jeg meg som jeg gjør.... har du standard kjølepastaen som kom med kjøleren, eller har du byttet? i såfall se i goopguiden om fremgangsmåten din var rett. har også sett folk som har montert kjølern feil vei, selv om jeg tviler på om det er det du har gjort... lykke til. Lenke til kommentar
ulversoy Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 hei, jeg hadde samme type vifte som deg (glacialtech 2320) på min xp2100 cpu og msi nforce 2 hovedkort. Med denne og ei bordvifte som stod på inn i kabinettet uten døra på, så fikk jeg temperatur på 59-68 grader. Jeg investerte i 3 kabinettvifter og en thermaltake volcano 9. Temperaturen er nå 30 grader i kabinettet og 52-56 på cpuen. så med en xp2100 som er blant de varmeste cpuene så er vel en temperatur på 46 grader ikke høyt med den glacialtech viften... Lenke til kommentar
ulversoy Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 hei, jeg hadde samme type vifte som deg (glacialtech 2320) på min xp2100 cpu og msi nforce 2 hovedkort. Med denne og ei bordvifte som stod på inn i kabinettet uten døra på, så fikk jeg temperatur på 59-68 grader. Jeg investerte i 3 kabinettvifter og en thermaltake volcano 9. Temperaturen er nå 30 grader i kabinettet og 52-56 på cpuen. så med en xp2100 som er blant de varmeste cpuene så er vel en temperatur på 46 grader ikke høyt med den glacialtech viften... Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Sjekket tempen på cpu'en i bios, og den viste 46 grader når pc'n hadde stått på i ca. 5 timer uten at den hadde vært i bruk. Er dette normalt? Jeg ligger ihvertfall på den temperaturen - ikke .no unormalt med det - XP1800 og SilentTwin Forslag til en rimelig stillegående vifte??) Jah... Her må jeg bare si standardsvaret mitt: SilentTwin 8) Hvordan løsner jeg den fra prosessoren på en enkel måte? Den sitter j***** hardt, er litt redd for å ta i for hardt. Bruk et skrujern og stikk det nedi det sporet som(forhåpentligvis) sitter på den ene klipsen. Gjør du det skal det ikke være .no problem å smetteav vifta. 8) Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 jeg har akkurat samme glacialtech-vfta og XP2100+ og jeg ligger på rundt 60 grader etter å ha brukt pc'en en liten stund!! :o Det er vel litt mye, eller hva?? Har et ganske lite kabinett da, men jeg har satt inn ei kabinettvifte og det hjalp litt. ..Når jeg har av sideveggen på kabinettet og drar PC'en ut av skapet så synker temp'en til rundt 35 grader så det kan hende at det har noe med hvor du har kassa stående også. 8) ..Jeg skal få meg et litt luftigere kabinett snart og da regner jeg med at temp'en synker litt...Noen som anbefaler et kabinett som ikke overstiger 900 spenn, men som har et litt kult utseende?? :smile: Mvh Tomzern Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 jeg har akkurat samme glacialtech-vfta og XP2100+ og jeg ligger på rundt 60 grader etter å ha brukt pc'en en liten stund!! :o Det er vel litt mye, eller hva?? Har et ganske lite kabinett da, men jeg har satt inn ei kabinettvifte og det hjalp litt. ..Når jeg har av sideveggen på kabinettet og drar PC'en ut av skapet så synker temp'en til rundt 35 grader så det kan hende at det har noe med hvor du har kassa stående også. 8) ..Jeg skal få meg et litt luftigere kabinett snart og da regner jeg med at temp'en synker litt...Noen som anbefaler et kabinett som ikke overstiger 900 spenn, men som har et litt kult utseende?? :smile: Mvh Tomzern Chieftec hos Komplett Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 LiTe hadde noen gode forslag her, støtter dem. Temperaturen er ikke alarmerende. Du kan sette kabinettviften på 7v, da bråker den nok svært lite, se 7v mod. Du kan også vudere å kjøpe en Zalman Fanmate, med den kan du justere spenningen til CPU viften fra 5v til 11v. Da kan du finne en passende avveining støy/varme. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 LianLi hos Quad til 900,- Og mitt standardsvar: Tak58 på komplett til 360,-? Den er nok litt for svak for en Palo 2100, men likevel en veldig bra kjøler. Test av storebroren Tak68 Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Min Xp 2100 lå på 70 grader konstant, + at det var SYKT varmt inne i kabinetet. Så jeg satte jeg inn hele 7 80/80 mm vifter.... noe som hjalp. Nå ligger CPUen på 45 grader konstant. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Flash bios, last ned nyeste pcprobe eller hva u bruker og f.eks. mbm5 for å sjekke om tempen er riktig. Først, har du en tbred?, kjører den på riktig hastighet? Lenke til kommentar
monkeecheetah Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Kritisk temp varierer fra cpu til cpu. Jeg leste en oversikt over hvilke cpuer til hvilke grader. Mener å huske xp cpuene lå vel på 80++. Tro om jeg finner den oversikten igjen, da poster jeg den. Men under 60 er vel mer en bra nok. Jeg vet ikke hva jeg har, men colaen hadde jeg ikke plassert inni der. vaffal godt å varme føtta bakom der =) Lenke til kommentar
En som er litt lei Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Eg ligger på 40 grader med den vifta som følger med i 2500 Boxed men så er ikke barton så varm trur eg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå