arokh Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Akkurat fått ny TV med 1080p støtte i hus. Merker meg at PS3 velger 720p framfor å oppskalere til 1080p når spillet har <1080p oppløsning. Lurte bare på om det "koster" noe ytelses-messig for PS3 å oppskalere til 1080p? Nå er jo så og si ingen forskjell når materialet bare er 720p, men foretrekker at den står på 1080p om ikke annet for å forhindre at oppløsning endres hele tiden. Sitter på jobb for øyeblikket har ikke rukket å teste noe særlig selv, så tenkte jeg skulle spørre her. Noen meninger? Lenke til kommentar
G25 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Akkurat fått ny TV med 1080p støtte i hus. Merker meg at PS3 velger 720p framfor å oppskalere til 1080p når spillet har <1080p oppløsning. Lurte bare på om det "koster" noe ytelses-messig for PS3 å oppskalere til 1080p? Nå er jo så og si ingen forskjell når materialet bare er 720p, men foretrekker at den står på 1080p om ikke annet for å forhindre at oppløsning endres hele tiden. Sitter på jobb for øyeblikket har ikke rukket å teste noe særlig selv, så tenkte jeg skulle spørre her. Noen meninger? Koster nok ikke noe som helst da spillet blir oppskalert og ikke rendret i 1080p. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Skal dog sies at det ikke florerer av spill som støtter denne oppløsningen. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Ah, så hvis man velger kun 1080p i HDMI settings så kan det hende man ikke får bilde i noen spill? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Nei, det tror jeg du ikke vil ha noe problem med. PS3en velger oppløsning på nytt når du starter et spill. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hvorfor ikke bare velge begge alternativene og la maskina bestemme hva som er best for spillet. Om spillet er 720p gjør det seg best i 720p osv... Lenke til kommentar
arokh Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Jepp, det funker jo også. Egentlig bare nysjerrig. 720p oppskalert til 1080p skal vel se ganske likt ut, ihvertfall ikke verre. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Vel en oppskalering må jo skje, og teoretisk blir det vel noe dårligere. Men om man i det hele tatt ser forskjell tviler jeg vel på. Min står med alt på og velger selv uten at jeg har gått glipp av noe jeg burde Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Gran turismo 5 Prologue kjøyrer vel i native 1080p oppløysing om eg ikkje tar heilt feil her no.. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 hehe, bare jeg som lurte på hva GT5 p har med denne diskusjonen å gjøre? Er spillet laget i 720p, gjør det seg best i 720p på tven. Er det laget i 1080p, gjør det seg best i 1080p på tven. I teorien. Derfor like greit å la alle være huket av på PS3 og la spillet avgjør hva som blir sendt ut. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Siden det må bli oppskalert uansett til et 1080p-tv, er det vel bare et spørsmål om tv eller PS3 gjør denne jobben best. Jeg setter en knapp på tv om det er et middelsbra eller bedre tv. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Ikke alle TV'er som oppskalerer, en 1080p TV støtter jo også 720p. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Men et Full-HD TV med LCD/Plasma-panel vil ha 1080p som sin native oppløsning. Da vil alle signaler som kommer i en annen oppløsning bli skalert for å vises på tv'en, med mindre en ikke vil bruke hele skjermflaten. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Nope, jeg har Full-HD TV, den viser den oppløsningen den mottar. Analoge signaler tror jeg blir oppskalert, men ikke så med digitale. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ikke alle TV'er som oppskalerer, en 1080p TV støtter jo også 720p. Alle digitale TV-er kan skalere, noe annet vil resultere i en mer eller mindre ubrukelig TV. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Nope, jeg har Full-HD TV, den viser den oppløsningen den mottar. Analoge signaler tror jeg blir oppskalert, men ikke så med digitale. Dvs at om TV mottar 720p digitalt så bruker den ikke hele skjermflaten? Om bildet blir vist på hele TV (uten svart ramme rundt), så blir det strukket ut. At tv rapporterer at signalet som kommer inn er i 720p forandrer ikke på dette. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Nope, jeg har Full-HD TV, den viser den oppløsningen den mottar. Analoge signaler tror jeg blir oppskalert, men ikke så med digitale. Dvs at om TV mottar 720p digitalt så bruker den ikke hele skjermflaten? Om bildet blir vist på hele TV (uten svart ramme rundt), så blir det strukket ut. At tv rapporterer at signalet som kommer inn er i 720p forandrer ikke på dette. Hm, joda bruker hele flaten. Trodde det var forskjell på oppskalering og å "strekke ut" som du sier? Hvis ikke, hva er poenget med en DVD-spiller om oppskalerer da, hvis TV'en fint gjør det selv? Endret 10. juli 2008 av arokh Lenke til kommentar
Avean Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Du greier ikke å tvinge 1080P om spillet ikke støtter det. Enkelte spill lar seg oppskaleres til 1080i f.eks men da er det bedre å bruke 720P. Har det derimot støtte for 1080P så bruker du det Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 arokh: Er i prinsippet det samme, men dvd-spillere med oppskalering gjør gjerne en bedre jobb enn tv da disse feks har mulighet til å prossesere signalet i noen sekunder før de sender det til tv (bare spekulasjoner). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå