Joagamer Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Som det står i tittelen, så får jeg ikke replace til å funke. Koden min: if (richTextBox1.Text.Contains("z")) richTextBox1.Text = richTextBox1.Text.Replace("z", "*-/-*"); resultatet av denne koden blir at richTextBox1.Text = ""; altså, den sletter all teksten som var der fra før. Hva skjer? EDIT: det skjer vist bare når det er andre tekstkodinger enn ansi, i richTextBox'n. Endret 6. juli 2008 av Joagamer Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) bahh.. skivebom. Endret 4. august 2008 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 prøv med: if (richTextBox1.Text.Contains("z")) richTextBox1.Text = richTextBox1.Text.Replace("z", "*-//-*"); eller if (richTextBox1.Text.Contains("z")) richTextBox1.Text = richTextBox1.Text.Replace("z", "*-'/'-*"); Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Det hjelper ikke :/ Det er vist det samme hvilke tegn jeg bruker der (*-/-*). Jeg har kjørt igjennom det i debug, og der ser jeg at når programmet kjører kreplace komandoen så fjernes ca. alt i hele richTextBox'n. Men det skjer bare når jeg bruker andre tekstformater enn ren tekst tror jeg. f.eks. hvis richTextBox inneholder ''. Det er litt vanskelig det her xD Endret 7. august 2008 av Joagamer Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 For meg ser dette ut som en bug. Du kan prøve en regex.replace på teksten og se om det løser problemet. Isåfall så er det feil med string.replace og det burde feilmeldes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Merkelig det da, jeg har prøvd koden, både min og din. Og begge funker for meg. Lenke til kommentar
lapla Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) richTextBox1.Text = richTextBox1.Text.Replace("z", @"*-/-*"); Endret 12. august 2008 av lapla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå