BigJackW Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Hei Har ikke holdt meg oppdatert innen det siste av hardware, og jeg vet jo at intel regjerte med sine c2d-cpuer på socket 775 for en tid tilbake. Gjør de det enda? Har tenkt å få tak i nytt hk, cpu og ram. Jeg er ingen hardcore gamer, så jeg holder meg lenge med mitt skjermkort jeg har nå (nvidia 7900 gt). Har heller ikke noen store planer for å overklokke cpu, men hadde vært greit med en klokkevenlig cpu/hk om jeg skulle ombestemme meg en dag. Hadde vært greit om noen kunne komme med noen forslag til meg med cpu, hk og ram. Foreløpig har jeg ikke en prisantydning enda, da jeg ikke vet hva jeg må ut med for å få en rimelig bra pc. 3-5k holder vel lenge? Hovedkortet bør ha min/maks 2 pci, trenger ikke sli, 4+ s-ata, 2 nettverkstilkoblinger bak. Edit: Så på denne cpu-en. Er det noe å satse på? - oog hovedkort, eller er dette hovedkortet ati-brikkesett ? Endret 2. juli 2008 av BigJackW Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Gode valg, det står på siden du lenker til hvilket brikkesett det er på hovedkortet. Ville kjøpt et 4GB sett DDR2 PC6400, billigste du finner i prisguiden. evt et sett Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance XP2-8000 2x2048MB 1000MHz. (5.5.5.15) Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Så du mener altså at dette er et brukbart oppsett? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Velg heller ett Asus P5Q-Pro hvis du vil spare litt penger, det vil holde lenge, spesielt hvis du ikke er en hardcore overklokker. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ulempen med det kortet er da at det ikke har 2 x nettverk. Men du klarer deg sikkert med et Gigabyte GA-EP45-DS3 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Sorry, så ikke at han trengte to lan porter - Gigabyte kortet er et bra valg (som vanlig), men ville gått for DS4 utgaven hvis mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå