edge Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Sitter og lurer på om jeg skal kjøpe batterigrep til D80en min, da jeg sannsynligvis ikke kommer til å oppgradere på en god stund(muligens med unntak av D90, om det blir bra). Noen som har noen formening om hvordan det er? Eventuelt noen som har et til salgs(PM)?(usikker på om det er ulovlig å spørre om dette ) Takk Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg er veldig fornøyd med det, jeg. Har strengt satt ikke så mye annet valg. Er solid og fint det. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Batterikapasitetsmessig er det unødvendig, synes jeg. Da kan du like godt kjøpe et ekstra batteri og ha det med i sekken; det tar mindre plass. Om du tar mye vertikale bilder (portretter), kan MB-D80 være greit. For du får jo den ekstra utløserknappen. Og om du liker store og tunge kamera, sånn stabilitetsmessig - kan det nok også være en fordel. Mange liker batterigrepet av den grunn. Og så ser det jo veldig profft ut da; jentene digger det sikkert. Jeg har MB-D80 men bruker det ikke. Aller mest fordi jeg synes kameraet tar for stor plass i kamerabagen når jeg har det på, men også fordi jeg ikke trenger det - verken batterikapasitets- eller stabilitetsmessig. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Den ekstra batterikapasiteten har ikke jeg bruk for strengt tatt heller, mtp. på at jeg bare kan ha et ekstra batteri i sekken. Derimot tar jeg mye bilder i portrettformat, og da er det til stor hjelp. I tillegg blir det ikke like fortungt med større objektiver. Så ser jeg jo mye proffere ut da! Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Er nettopp dette med portrett som er hovedpunktet mitt. Men da bestiller jeg vel Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Den ekstra batterikapasiteten har ikke jeg bruk for strengt tatt heller, mtp. på at jeg bare kan ha et ekstra batteri i sekken. Derimot tar jeg mye bilder i portrettformat, og da er det til stor hjelp. I tillegg blir det ikke like fortungt med større objektiver. Så ser jeg jo mye proffere ut da! Helt til man tar i betraktning at du er asiater, og alltid ser ut som en turist når du har speilreflekskamera i hendene :!: Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg er kun halvt asiater da. Ser ikke ut som en turist! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg er fornøyd med mitt MD-D80 batterigrep, men som andre nevner har man jo sjeldent behov for den ekstra batteri kapasiteten. Men jeg fikk med en sak som gjør slik at jeg kan bruke vanlige AA batterier også, og det kan jo være kjekt om du går tom for strøm på ett eller annet sted, og kun har tilgang på AA batterier (dog nok også veldig sjeldent du kommer opp i en slik situasjon også) Kameraet virker ellers litt mer stabilt, og litt større, og ser bedre ut...om du er opptatt av slikt. Lenke til kommentar
Iogahguil Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg er fornøyd med mitt MD-D80 batterigrep, men som andre nevner har man jo sjeldent behov for den ekstra batteri kapasiteten. Men jeg fikk med en sak som gjør slik at jeg kan bruke vanlige AA batterier også, og det kan jo være kjekt om du går tom for strøm på ett eller annet sted, og kun har tilgang på AA batterier (dog nok også veldig sjeldent du kommer opp i en slik situasjon også) Kameraet virker ellers litt mer stabilt, og litt større, og ser bedre ut...om du er opptatt av slikt. Jeg bruker ikke mitt så mye jeg heller, men som du sier så er muligheten for å bruke AA god. Skal til Karibien om 2 uker så muligheten for å kunne kjøpe batterier er vel større enn å hele tiden ha tilgang på strøm for å lade den. Virker solid og godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå