magnemoe Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Men er man på utkikk etter et skjermkort som gir mest ytelse per krone, så finnes det langt bedre alternativer der ute. Se da spesielt på 9800 GX2, eller et HD 4870 fra AMD. Uff, synnes denne uttalelsen blir litt feil : *For det første så er vel 4850 det kortet som gir best ytelse pr krone, 4870 gir faktisk mindre ytelse pr krone enn lillebroren, men sånn er det nå når man beveger seg over på entusiast kortene. *Og for det andre så synnes jeg at det også blir feil å nevne ati kort når de faktisk ikke er med i en eneste Graf i denne testen... Så det hadde vært fint om dere legger inn noen ati kort som dere kan sammenligne med i samme slengen. Regner det som helt naturlig at et kort som sikter på å være det beste du kan få kjøpt er dyrere i forhold til ytelsen en et standard bra kort. Akkurat likt med cpu hvor den høyeste hastigheten er overpriset i forhold til et stepp ned. Samme med hardisker, største disken kostet vanligvis mye mer pr GB en størelsen under, dette stemmer ikke for 1TB disker lengere. Det er såpas mange folk som vil betale hva det skal være for det aller beste at det er smart å skru opp prisen Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Bra test, gleder meg til å se ATI forhåndssvisningen deres med sammenlikninger mellom ATI/nVidia, håper dere klinker til med høy aa/af etc etc, slik at vi får se hva kortene er gode for. Lurer forresten på hvor mye nVidia tjener på disse kortene, kan ikke skjønne noe annet enn at det må være skrekkelig dyrt å produsere. Edit: Ser ikke så veldig bra ut for dem nei... http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...hoop-ass-itself. Jaja, vet det er the inq, men ikke "by the staff", ergo det kan være noe i det.. Endret 3. juli 2008 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Stygt å si det, men etter alle de kjedelige oppdateringene(les melking av markedet) de har hatt siden 8800gtx/ultra så er det på tide de får seg en smell. Det trenger vi for konkurransen så Amd/Ati får kommet seg litt opp. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Så du mener det er god butikk å sette med prisene når man ikke behvøer det?, den bedriften finnes ikke min gode mann. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Edit: Ser ikke så veldig bra ut for dem nei... http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...hoop-ass-itself. Jaja, vet det er the inq, men ikke "by the staff", ergo det kan være noe i det.. Charlie er kjent for sine nVIDIA-hat artikler. Det roadmapet jeg har fra nVIDIA er ikke spesielt tomt. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Edit: Ser ikke så veldig bra ut for dem nei... http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...hoop-ass-itself. Jaja, vet det er the inq, men ikke "by the staff", ergo det kan være noe i det.. Charlie er kjent for sine nVIDIA-hat artikler. Det roadmapet jeg har fra nVIDIA er ikke spesielt tomt. Vennligst vis meg , lover, skal holde kjeft. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Edit: Ser ikke så veldig bra ut for dem nei... http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...hoop-ass-itself. Jaja, vet det er the inq, men ikke "by the staff", ergo det kan være noe i det.. Charlie er kjent for sine nVIDIA-hat artikler. Det roadmapet jeg har fra nVIDIA er ikke spesielt tomt. Charlie er nVidia-hater ja, men det er noe i det. Ikke at roadmapet er tomt da, men resten. Tipper nVidia kjører GTX 2x0 på 55nm asap. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Edit: Ser ikke så veldig bra ut for dem nei... http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...hoop-ass-itself. Jaja, vet det er the inq, men ikke "by the staff", ergo det kan være noe i det.. Charlie er kjent for sine nVIDIA-hat artikler. Det roadmapet jeg har fra nVIDIA er ikke spesielt tomt. Vennligst vis meg , lover, skal holde kjeft. Grafikkting i august, september, oktober og november. Mulig at det kan bli forskyvninger. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvorfor ta med 3dmark06 testen når en hvilken som helst 8800 gts eller gt kan slå den scoren lett med samme cpu bare overklokket? Jeg hadde 12300 3dmark i fjor høst når jeg kjøpte meg q6600 og det (nå elendige) 8800gts 320mb. det var riktignok i windows xp, men ser ikke hensikten uansett når et hvilket som helst annet kort vil score +/- 500 poeng avhengig av klokking og øvrig pc. Forøvrig er kortet et beist bare man kjører de rette spillene tydeligvis, i et shader-tungt moderne spill vil nok dette kortet rassere alt, og være spillbart på unevnelige oppløsninger. Herregud nå gleder jeg meg til wheelmans test som kommer i dag(???), og at de billige ati kortene kommer på webshoppene. Føler at det er et stort tomt hull inni meg som ikke blir fylt før jeg får conan på maks Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Føler at det er et stort tomt hull inni meg som ikke blir fylt før jeg får conan på maks Fysjameg Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Blir nok et stort tomt hull inni deg om Conan kommer maks inni deg ja. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Blir nok et stort tomt hull inni deg om Conan kommer maks inni deg ja.Fysjameg Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Flott test dette Men det er dog noen ting jeg savner: - Sammenlikning mot AMD/ATI kort - Sammenlikning mot et standard GTX280, og muligens mot et GTX260 - Graf over effektbruk Men alt i alt et godt review;) - HIS HD 4870 har vært på vei i en.... 20 dager nå. Så var egentlig meningen å få med det også. Får se om det ikke kommer opp en test i nærmeste fremtid. Det samme gjelder GTX 260 som vi håper å få en test av snarest. - Skal se om jeg ikke kan få til å kjørt det opp mot et standard GTX 280 og GTX 260 ja. - Ødela effekmåleren for en stund siden. Skal se om jeg ikke får kjøpt en ny slik at vi kan få målt dette. (måler kun effektforbruk for hele maskinen vel og merke) Komer nok også til å gå over til en lit raskere prosessor, slik at flaskehalsene minsker. Eller rettere sagt, kjøre på litt høyere klokkefrekvenser. En 3,6 GHz burde vel holde fint fremover tenker jeg meg. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 - Ødela effekmåleren for en stund siden. Skal se om jeg ikke får kjøpt en ny slik at vi kan få målt dette. (måler kun effektforbruk for hele maskinen vel og merke 159 kroner på Europris. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Koster de ikke 99,- et sted på nett? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hvis ikke det var en sånn han ødela da Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Kjøpte min på Microplex.no for 136kr elns. Grunnen til at den ble ødelagt er nok 100 % menneskelig svikt, så tror muligens jeg kjøper en derfra igjen. Nærmeste Europris er milevis unna, så det er nok ikke noe alternativ desverre. Muligens har de en ligende sak på Clas Ohlson. Endret 15. juli 2008 av andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå