Gå til innhold

Test: Asus ENGTX280 TOP

Anbefalte innlegg

hvorfor skuffende på lave oppløsninger?? gtx 280 er et highend kort rettet mot entusiaster som regel ikke kjører lavere oppløsninger enn 1920x1200. hvis du vil ha bedre ytelse på lavere oppløsninger for mid high mid kort fordi cpu'en blir en mindre flaskehals for de mindre kraftige kortene vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor skuffende på lave oppløsninger?? gtx 280 er et highend kort rettet mot entusiaster som regel ikke kjører lavere oppløsninger enn 1920x1200. hvis du vil ha bedre ytelse på lavere oppløsninger for mid high mid kort fordi cpu'en blir en mindre flaskehals for de mindre kraftige kortene vil jeg tro.

Men vil nok fortsatt seie det ikkje er verdt pengane.

Lenke til kommentar

Ser ut som om nVIdia har gått på en liten blemme her ja, om enn langt ifra så stor som den ATi fikk med HD2900XT. Da ville vel dette kortet her lugget mer på nivå med single HD4850 og 9800GTX.

Ironisk nok er det multi GPU løsninger, som nVidia selv brakte inn i bildet med SLI, og bedre produksjonsteknikk som gjør ATi i stand til å levere mer ytelse pr. krone i entusiastklassen.

Lenke til kommentar
Vi startet med å skru opp viftehastigheten til 100 prosent, noe som gir en god del støy, men også en del bedre kjøling. Den høyeste frekvensen vi klarte å få stabilt var hele 760 MHz på kjernen, 1520 MHz på shaderene, og utrolige 2768 MHz på minnet!

Ahh sure XfX, jeg viste det. Sitter å lugger på link OC 680 her :(

Lenke til kommentar

Det gleder meg at AMD kommer best ut (i mine øyne) med siste generasjons skjermkort. Ikke fordi jeg er AMD-fanboy, har Intel/Nvidia selv, men fordi jeg tror det er viktig at Nvidia/Intel/AMD bytter litt på å være på topp.

Dessuten er det ingen tvil om at AMD desperat trenger noe som går deres vei.

Lenke til kommentar

Nå er det noe helt nytt - for min del i alle fall - at det bare teller og være best i pris, for de har jo ikke korte som yter best, noe som igjen trolig er grunnen til at de har valgt å gå veien de gjør nå. Spennendet å se fremmover nå, om dette blir den nye trenden (ja da tenker på på Highend release som "bare" ligger rett over 2000kr).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Nå er det noe helt nytt - for min del i alle fall - at det bare teller og være best i pris, for de har jo ikke korte som yter best, noe som igjen trolig er grunnen til at de har valgt å gå veien de gjør nå. Spennendet å se fremmover nå, om dette blir den nye trenden (ja da tenker på på Highend release som "bare" ligger rett over 2000kr).
De har jo laget en mye mindre GPU og et enklere PCB, jeg tviler på at de siktet på ytelsestronen.
Lenke til kommentar

Flott test dette :):thumbup:

Men det er dog noen ting jeg savner:

- Sammenlikning mot AMD/ATI kort

- Sammenlikning mot et standard GTX280, og muligens mot et GTX260

- Graf over effektbruk

Men alt i alt et godt review;)

Lenke til kommentar

Må være dårlig goop på mitt xfx kort siden det klokker såpass mye dårligere (stopper på link OC 680). Så lurer på om noen har prøvd å skru fra hverandre 280gtx?, grunnen til at jeg lurer er pga (som dere sikkert ser) kortet er som en liten konsolli seg selv ). Har artic silver 5 liggendet å jeg brenner i fingrene etter å få lagt på skikkelig goop.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å skru det fra hverandre.

Ga opp da jeg var for trøtt til å finne ut hvorfor platen bakpå satt så jävlig godt fast :p

Har du satt opp 4850 reviewet? Så du nevnte det på side 1. Ja jeg er helt blåst over ende hvor rå ytelse og valuta for penga dette kortet er. Håper å se en link når du er ferdig iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...