Gå til innhold

Opprør mot Iphone-priser

Anbefalte innlegg

Nei det har jeg aldri påstått. Bare bemerket at jeg ikke likte "hvis du ikke liker det så gi faen" holdningen. Brukte kansje et dårlig/følelsesladet/feil virkemiddel og i såfall beklager jeg hvis noen ble støtt. Det var ikke mennngen.

(men etter min erfaring er sterke virkemiddler utrolig effektivt og skaper debatt, feks anti-pels kampanjer med bilder av flådde dyr.)

Men det har allerede vært reaksjoner fra forbrukerrådet og fra kunder, noe som vil tilsier at det kansje er grunner til å gjenomgå vilkårene og detaljene på nytt.

Jeg er enig i det at sterke virkemidler kan hjelpe til med å skape debatt, men da virkemiddelet være relevante i forhold til saken. Bilder av flådde dyr har direkte sammenheng med pelsindustrien, mens nazister har null sammenheng med Apple, Netcom eller iPhone. Det er det jeg reagerer på når slik eksempler brukes, for virkemiddelet får nesten ingen effekt fordi de fleste tenker hva i alle dager har dette med nazistenes oppførsel under andre verdenskrig å gjøre.

Vi får se om det blir noen endring av vilkår m.m. vedrørende iPhone 3G på grunn av "opprør", men jeg har fortsatt ikke tro på det vil skje noe før modellen har vært i salg noen måneder. Med mindre forbrukermyndighetene kommer med noen innsigelser som Netcom og Apple må føye seg etter.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mens nazister har null sammenheng med Apple, Netcom eller iPhone.

Var heller ikk ment mot hverken apple eller netcom da, men at noen folk mener det beste er å lukke øya og snu ryggen til.

Men nok om det. Drar det litt vell off-topic nå.

:!: stemmer jo det da!

Lenke til kommentar
Det er en kommentar til han som sier at om man ikke liker prisene så kan man jo bare snu ryggen til å ignorere det. Og den holdningen (altså at man bare gir faen) var den som lot nazistene få holde på som dem gjorde uten at den vanlige tysker reagerte.

Så du påstår hvis man gir faen i noe som helst, så er det slike holdninger som førte til holoaust?

Det er altså det å gi faen i seg selv som er farlig, ikke HVA man faktisk gir faen i? Hvis jeg ser Elkjøp selge vanlige TVer til to hundre tusen kroner, og sier "jeg gir faen i det, jeg kjøper ikke", så er det akkurat det samme som å gi faen når jeg ser kompisen min blir mobba?

Er vell bare du som ikke skjønner hva greia med Iphone er.

Det tar jeg som et kompliment. Bedre å stå utenfor saueflokken. Den er brukervennlig, det er den styrke. Andre telefoner har andre egenskaper, som for eks. å sende MMS. Problemet er at den er hypa så til de grader. Apple starter det, men mesteparten av jobben gjøres av fullstendig ukritiske forbrukere. Bare fordi noe er brukervennlig, så betyr ikke det at det er den neste Jesus.

Se posten over. Er heller ikke snakk om kaka, det er snakk om at en Spisepinne kjede har kjøpt alle rettigheter til kaka, og at du er nødt til å binde deg til et spisepinneabbonement for å få lov til å spise den. Og det er det netocm gjør, de selger kaken med spisepinner, ikke gaffel eller skje som er mye bedre for forbrukerne.

Nettopp. Så lenge de ikke lurer noen til å inngå et slikt abbonement, så er det da helt valgfritt, spesielt så lenge den finnes enorme mengder av både abbonementer og telefoner fra haugevis av leverandører. Dårlig abbonementsavtale = lavt salg. mobiltelefonmarkedet og abbonementsmarkedet er milevis unna noe som helst av monopoler.

Lenke til kommentar

En ting jeg gjerne vil ha svar på:

Hvorfor sier NetCom at de har fastpris på data på 990,- når alle andre abonnement har fastpris på 20kr/dag, altså 620kr i måneden totalt? Det eneste abonnementet de har som faktisk retter seg mot kunder som _vil_ bruke data er altså dyrere på data enn alle de andre abonnementene. Det syntes jeg er enormt kjipt gjort av NetCom, og en av hovedgrunnene til at jeg ikke kommer til å bruke NetCom uansett.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kjøpe iPhone enten her i Norge, for så å avslutte abonnementet, eller kjøpe den fra USA eller lignende. Deretter kommer jeg til å bestille Internet Unlimited til mitt eksisterende Chess-abonnement. Den totale månedsavgiften kommer da på rundt 6-700 kroner, og fri bruk av datatrafikk.

Lenke til kommentar

Bra at dem gir etter for press men fremdeles ikke godt nok.

Selv ønsker jeg å fortsette med mitt smart talk og putte på et Connect Fritid, siden jeg stort sett har internett trådløst på skola og ellers i trondheim(midtbyen).

Blir vell da den tungvindte løsningen med kjøp og betale den avgifta for å låse opp shitten.

WTB iConnect Fritid (for dem med studentøkonomi :roll: )

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Kampanjen er nå over, Netcom har gitt etter i form av iConnect. Les mer om vilkårene på https://netcom.no/iphone.html

Takk til alle som var med på å få netcom til å snu.

NetCom til å snu :D.. Joda, gratis internett via 3g.. Så, om du bare skal surfe på den så er det jo greit.. ellers blir det heller dyrt.

Det som har skjedd er at noen unger fant ut at de vil bruke et middelmådig leketøy til å surfe på nettet med, noe det forsovidt er ok til.. Netcom har ikke gitt etter noe som helst, de har sett et nytt markedssegment og øynet muligheten til å tjene MER penger. Så, i bunn og grunn har dere bare gjort det at netcom vil tjene ENDA mere penger..

Ikke at jeg har noe i mot det, er super fornøyd med netcom jeg..

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...