Gå til innhold

Opprør mot Iphone-priser

Anbefalte innlegg

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...

Tilbake til topic..: Håper de feiler horribelt.... men men.. Det kom nå til å skje, det var masse sipping og syting når iphone1 ble lansert.. Så hvorfor skulle det blir mindre når årets hype ble lansert i lille norge?

Hmm, sjekket siden, er vel 70-80% som er negative til pris nivået og 20-30% som synes de som skriver der er tullinger.. :D Mange bra kommentarer.

Det aller beste er at uansett hva du skriver, om du er i mot det eller ei, så tar siden det som at du er i mot netcom prisene. Meget seriøs side..

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Makan til SYTING!

Hvis jeg har lyst til å kjøpe Bang & Olufsen høytalere men ikke liker den stive prisen har jeg 2 valg:

1. Svelge i meg prisen å kjøpe produktet.

2. Ta lang rennafart og drite i å kjøpe det og heller velge en av de 40 andre produsentene.

Enkelt og greit! :mad:

Lenke til kommentar
Hmmsa.. så nå sammenligner vi netcom's iphone prising med hollocaust.. hjelpes..

Les hva jeg skriver. Så en gang til. Og enda en gang?

Det jeg sier, er at å sny ryggen til ting som vi ikke synes er greit, vil før eller siden føre til at noen planter en kniv i den.

Netcom SKAL ikke få lov til å benytte sin Monopolsituasjon til å melke forbrukerne.

Tenk om Vinmonopolet økte prisene sine med 1000% bare fordi dem hadde lyst? I følge noens tankegang er jo dette heeeeeelt greit, og man kan jo bare da drikke brus i steden?

iPhone er et kultprodukt, og netcom prøver å melke den for alt det er verdt. Samme som å ta skyhøye priser for knark til avhengige narkomane.

Dessuten så skriver jo Itavisen at Telia snur og tilbyr Iphone på ALLE abonement, men da med høyere telefonpris. Og i tilleg tilbyr gratis "srufing"* for 199kr måneden.

*(gjelder vistnok bare på datatrafikk gjennom browsern, så email og googlemaps blir DYYYYRT. fant det med ekstremt liten skrift på sia demes)

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Tenk om Vinmonopolet økte prisene sine med 1000% bare fordi dem hadde lyst? I følge noens tankegang er jo dette heeeeeelt greit, og man kan jo bare da drikke brus i steden?

..tenk of folk som solgte crack begynte å sette opp prisen 100 ganger? Det ville blitt alvorlig med problemer for kundene, det.

Lenke til kommentar
Hvis jeg har lyst til å kjøpe Bang & Olufsen høytalere men ikke liker den stive prisen har jeg 2 valg:

Hva om du ved kjøp av høytalerne krever at du binder deg til en strømlevrandør i 12 måneder og som kun leverer 3 forskjellige alternativer, der ingen dekker dine behov for strøm gjenom et helt kvartal(det som kommer nærmest koster den 15 000/måned), og prisen for å overstige abonementet er svindyrt?

Så ja. Tilbudet som netcom lever, der de sier at iPhone nedrer folks surfevaner, er totalt unyttig. det billigste abonementet er allerede dyrere enn min nåværende telefonregning. og jeg for nesten ingenting igjen for det. 100mb er ca 20 youtubefilmer, noen kvelder med surfing, eller 2 filmtrailere. Absolut verdiløst.

Nå er jeg så heldig at det er stor tilgang på trådløssoner i trondheim, og jeg vil for det meste av tiden kunne benytte meg av dem. Men da blir jo prisen for de 100sms og 100 ringeminuttene latterlig dyrt. Dersom jeg hadde bodd på landet ville jeg ha hatt bruk for langt over de 1000mb i måneden, og det abonementet koster 12 000 i året, pluss eventuell overbruk.

Lenke til kommentar
Hva om du ved kjøp av høytalerne krever at du binder deg til en strømlevrandør i 12 måneder og som kun leverer 3 forskjellige alternativer, der ingen dekker dine behov for strøm gjenom et helt kvartal(det som kommer nærmest koster den 15 000/måned), og prisen for å overstige abonementet er svindyrt?

Jeg velger alternativ nummer 2?

Lenke til kommentar

Jeg velger alternativ nummer 2?

Da har du egentlig ikke så lyst på de høytalerne med andre ord?

Ingen andre produsenter gir den "gadget" følelsen som Apple sine produkter har. DEt er som en elektornisk fornøyelsespark.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt første versjon av iPhone i 10 måneder nå og har etter det prøvd de andre "iPhone klonene", hva skal jeg si.. ? De blir fremdeles levert med stylus...

Greit det er noen her som sier at de har testet iPhone og synes den var dårlig, det er folk som har testet Lamborghini Gallardo, Ferrari 599 og Koeniggseg CCXR som har trukket samme konklusjon.

Endret av KDN
Lenke til kommentar

nå vil jeg ikke sammenligne en iphone med en sportsbil men men...

slik jeg ser det er iphone bare enda en mobiltelefon. og når en så ser en spesifikk mobiltelefon på markedet bli koblet opp mot noen heller elendige tilbud, og folk faktisk lurer på hvordan dem kan få tak i mobilen men omgå "tilbudene" så får det meg virkelig til å lure...

Lenke til kommentar
Jeg har hatt første versjon av iPhone i 10 måneder nå og har etter det prøvd de andre "iPhone klonene", hva skal jeg si.. ? De blir fremdeles levert med stylus...

Greit det er noen her som sier at de har testet iPhone og synes den var dårlig, det er folk som har testet Lamborghini Gallardo, Ferrari 599 og Koeniggseg CCXR som har trukket samme konklusjon.

Enig. Studerer selv Industriell(Produkt) Design, og vi er stadig innom Apple for å vise gode eksempler.

Ingen andre telefoner på markedet tar menneske-maskin interaksjons nivået til der Apple befinner seg.

Apple har gjort dette siden Steve Jobs tok over skuta. Så å lage produkter som tilfredstiller brukerens opplevelses behov er noe de kan langt bedre enn noen andre.

Det er nemlig en grunn til at det heter "iPhone-kloner" og "ikke "navn.på.annen.smarttelefon- kloner"

Hvorfor ikke? Sammenligner så finner man at de fleste andre telefon fremstår som en Toyota Avensis, grå, kjedelig, standard, og oppfyller alle basisbehover til en bil.

iPhone er nyskapende, spennende, litt upraktisk (mangler mms, kamera etc) spesiell, og gjør ting med stil og fancy menyer. Som en sportsbil. Du ankommer ikke en rød løper i en Avensis.

slik jeg ser det er iphone bare enda en mobiltelefon. og når en så ser en spesifikk mobiltelefon på markedet bli koblet opp mot noen heller elendige tilbud, og folk faktisk lurer på hvordan dem kan få tak i mobilen men omgå "tilbudene" så får det meg virkelig til å lure...

Samme som når en som ikke har lappen sier at "McLaren F1 og Bugati Veyron er bare en bil"

Du utelukker jo deg selv fra diskusjonen da du fremstiller deg som forholdsvis uintresert i hele mobilmarkedet.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Analogien er da egentlig gyldig. Avanserte mobiltelefoner er meningmanns sportsbiler. :)

Lenke til kommentar

Analogien er da egentlig gyldig. Avanserte mobiltelefoner er meningmanns sportsbiler. :)

vel, jeg har en mistanke om at ingen ville dradd en sammenligning mellom htc diamond og det mest spinnville en kan kjøpe med skilter pr i dag. ikke at jeg ser noen grunn til at iphone heller skal sammenlignes på det nivået. bmw, audi, mercedes, ok. men dem bilene som ble nevnt? sjerpings...

Lenke til kommentar

Samme som når en som ikke har lappen sier at "McLaren F1 og Bugati Veyron er bare en bil"

Du utelukker jo deg selv fra diskusjonen da du fremstiller deg som forholdsvis uintresert i hele mobilmarkedet.

eller kanskje jeg bare vurderer mobiler etter andre kriterier? iphone er ikke nok monstermobil til å være mobilmarkedets svar på dem bilene som ble nevnt...

Lenke til kommentar

eller kanskje jeg bare vurderer mobiler etter andre kriterier? iphone er ikke nok monstermobil til å være mobilmarkedets svar på dem bilene som ble nevnt...

Nei mobilen er i og for seg ikke så spesiell. Det skal jeg være fullstendig enig i. Mange Har GPS, bedre kammera, MMS, video osv. Men iPhone handler lite om hardware.

Apple gjør det som samtlige andre glemmer. De satser nemlig på menyen og brukeropplevelsen. Litt på samme måte som Nintendo Wii. Jeg er fullstenig klar over at iPhone ikke er telefonen for alle. Men hos meg trykker den på alle knappene.

Om jeg vurderer en bil så vil samtlige av sportsbilene komme til kort på bensinforbruk, lastekapasitet, praktisk bruk osv. Men de leverer en opplevelse som ikke kan sammenlignes noen plass ellers. Sitte bak rattet og høre at 10 sylindre våkner til liv rett bak seteryggen, og kjenne presset mot stolryggen mens bilen skyter fremover. At de tar seg betalt for den opplevelsen er helt greit. Men om du kunn fikk kjøpt bilen gjenom en bensinforhandler som gir deg 500km gratis bensin for så å ta overpris for resten så blir det veldig feil.

sant nok sant nok.

men beste protesten hadde vært å la være å kjøpe telefonen ;)

Seff:) skal ikke ha den selv om mitt hjerte blør :cry:

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...