Gå til innhold

Opprør mot Iphone-priser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes nok av telefoner som er bedre på mye, men latterlig uansett at folk klager. Da unngår man heller å kjøpe telefonen.

Selv om jeg ikke har noen planer om å kjøpe iPhone selv, så er jeg totalt uenig med deg. Vi må skille ulike saker fra hverandre her - om man ikke liker iPhone, så lar man være å kjøpe, enkelt og greit. Men her er det snakk om folk som er villige til å kjøpe, men som syns det er fjernt at Netcom skal lage egne sære abbonement bare til iPhone. Terskelen for å kjøpe iPhone øker jo klart pga. dette. Misnøyen går altså på abbonementen, ikke selve telefonen. Selv syns jeg det er dødfødt at Apple ikke bare kan selge telefonene uten binding for de som ønsker. Alle andre produsenter gjør jo dette.

Så når folk i denne tråden trekker inn tåpeligheter som at "hvorfor ikke kreve at Apple deler ut gratis iPhone" så blir det helt usakelig. Ingen har krevd å få en flunka ny telefon til spottpris. Men det er et stort marked for slike telefoner uten binding - ellers hadde jo ikke folk giddet og styre med å kjøpe på eBay og låse opp. Så hvorfor ikke %&@# kan ikke Apple bare selge telefonene uten binding sammen med Mac'er i butikkene sine?

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Kan man sette opp Iphone som modem? Om det går, så vil jo ubegrenset datanedlasting gi enhver bredbånd i heimet :D

tror du kommer lengre med en symbian eller windows mobile telefon med wifi der.

hvorfor? fordi det finnes allerede programvare som gjør at disse telefonene kan dele mobiloppkoblinga via wifi...

pokker og, om en virkelig vil ha ubegrenset mobiloppkobling i hjemmet så ta en titt på netcom connect eller telenor mobilt bredbånd. begge deler kan fåes enten med usb enhet, eller som ekstratjeneste på eksisterende mobilabonnement.

noen som vet hvor begrensa bluetooth på iphone i norge kommer til å være? mener å ha lest at den i usa ikke kommer til å støtte at den blir brukt som modem for pcen...

Lenke til kommentar
Det finnes nok av telefoner som er bedre på mye, men latterlig uansett at folk klager. Da unngår man heller å kjøpe telefonen.

Selv om jeg ikke har noen planer om å kjøpe iPhone selv, så er jeg totalt uenig med deg. Vi må skille ulike saker fra hverandre her - om man ikke liker iPhone, så lar man være å kjøpe, enkelt og greit. Men her er det snakk om folk som er villige til å kjøpe, men som syns det er fjernt at Netcom skal lage egne sære abbonement bare til iPhone. Terskelen for å kjøpe iPhone øker jo klart pga. dette. Misnøyen går altså på abbonementen, ikke selve telefonen. Selv syns jeg det er dødfødt at Apple ikke bare kan selge telefonene uten binding for de som ønsker. Alle andre produsenter gjør jo dette.

Så når folk i denne tråden trekker inn tåpeligheter som at "hvorfor ikke kreve at Apple deler ut gratis iPhone" så blir det helt usakelig. Ingen har krevd å få en flunka ny telefon til spottpris. Men det er et stort marked for slike telefoner uten binding - ellers hadde jo ikke folk giddet og styre med å kjøpe på eBay og låse opp. Så hvorfor ikke %&@# kan ikke Apple bare selge telefonene uten binding sammen med Mac'er i butikkene sine?

Kjøper man telefon med binding, så er det ikke bare telefonen det gjelder. Man kjøper et produkt. Netcom har sikkert betalt skjorta for å få lov til å være eneste som selger iphone. En slik underskriftskampanje bør være retta mot Apple, men uansett så er det tåpelig. de gjør det de tror de tjener mest penger på, uansett. har dere problemer med markedskreftene, så stem RV.

hadde ikke verden bestått av lettlurte fjols, så hadde ikke slike stunt som dette funka uansett. desverre er det mange som går rett på limpinnen, og lar seg så til de grader bli blendet av all hypen.

Lenke til kommentar

hardrock_ram: Du har rett i at det er mye hype på gang ja. Selv kommer jeg ikke til å kjøpe iPhone fordi jeg ikke trenger en youtube-device når jeg sitter på trikken ;)

Men det jeg ville få frem er at situasjonen er helt spesiell her. Mange fancy telefoner har blitt lansert tidligere, men aldri med slike kjipe restriksjoner. Man trenger derfor ikke være gammelkommunist for å syns dette blir for dumt, og dermed sparke til litt Apple/Netcom.

Selv håper jeg Apple skyter seg selv i foten ved å ekskludere for mange kunder som ikke passer inn i abbonementsordningene.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Kan man sette opp Iphone som modem?

Akkurat like mye som det går an å plugge inn en blåtann HID- dings, eller bruke generiske bt handsfree, tenker jeg..

Forøvrig - gråt meg en elv av tårer, og sørg for å hyle ekstra mye, slik som bare iPhone fans kan. Nå har vi vel hatt gprs i et par år - uten at noen form for forslag til måter å gjøre mobilt internett (på telefonen) mer brukbart. Og så kommer iPhone, med revolusjonær webkit basert browser, og grensesprengende minijack, og halloen - nå skjedde det noe merkelig. Betyr for eksempel dette at folk vil begynne å se seg om etter mobil- abonnement med fri databruk i egne nett - eller for eksempel fleksible data- planer tilpasset bruken? Og vil forvente av tilbyderne at de kan sette noe slikt i stand? Ja - her tar man noen ufattelige sjumilssteg på vegne av mobilt internett gitt. Prise Apple!

Lenke til kommentar
Latterlig kampanje. Kjøp noe annet hvis man ikke er fornøyd med prisen.

Denne holdningen som førte til holocaust...

Om noe ikke er rettferdig så protester. Netcom prøver å utnytte sin markedsposisjon, det samme gjorde microsoft og dem ble funnet skyldig av eudomstolen.

Lenke til kommentar

Latterlig utsagn, om loffen som er da f.eks det brødet du elsker over alt på jord blir satt opp til KR 50,- skal da ikke du og de andre som er glad i loffen få lov til å uttrykke sin misnøye? Skal jeg bare komme og fortelle deg at du bør heller kjøpe kneip hvis du ikke er fornøyd med prisen?

Lenke til kommentar

Hmmsa.. så nå sammenligner vi netcom's iphone prising med hollocaust.. hjelpes..

Når det gjelder markeds økonomien så er det mest effektive: ikke kjøp om du er misfornøyd.

Har du kjøpt noe du er misfornøyd med i ettertid pga noe du ikke visste om da du kjøpte produktet, DA KAN DU KLAGE!

Det blir som å klage på at du ikke liker biff, men du har aldri smakt biff før så du aner ikke hvordan det er..

Og nei, du kan ikke bruke Iphone som modem ved å koble den til pc'n din ei heller er det en jobb telefon, med mindre du ikke har behov for synkronisering, applikasjoner, lese vedlegg, lese mail osv.. Joda, du kan sende og motta mail på duppeditten, men den er forferdelig dårlig til det.

Det ENESTE iphone har er et bra brukergrensesnitt og en stor skjerm.. Whoptie.. At Iphone 3g vistnok er større enn iphone1 hjelper heller ikke på kjøpe lysten.

Det er alltid enklere å klage enn å ikke kjøpe, jeg gjør det selv, selv om jeg prøver å skjerpe meg.. Men nå er vi engang enkle mennesker.. ja til og med dumme til tider.

Har jeg surfet mye på nett med min iphone 1? ja.. ble det dyrt?.. tja.. mja.. 10-20mb i mnd, men jeg laster aldri mail...

Nok suttring fra min side, jeg misliker stærkt iphone, og synes vel mer eller mindre synd på de som ikke skjønner at det finnes andre alternativer der ute. Og de som ender opp med en iphone 3g, har neppe kjøpt katta i sekken, og om de har så er de neppe keen på å inrømme at de heller burde kjøpt en billig nokia på clas ohlson, som er en bedre telefon og sms håndterer.. men er ikke like flashy..

Så, hvorfor klage på noe FØR mann har prøvd det? For klagens skyld, finnes ingen annen forklaring.. Eller er det noen her som vet hvordan noe smaker uten før å ha smakt det?.. Hmmsa..

Slike sider skjønner ei heller at de gir "offeret" sitt enda mer oppmerksomhet, og som de fleste vet: all oppmerksomhet er god oppmerksomhet... ingenting er som litt gratis reklame..

til dem som bruker iphone 1, og bruker over 1gb i mnd.. WOW.. til de som har iphone1 og bruker over 100mb i mnd.. hva i granskauen kjøper du denna for? Surfe på nett?.. du blir rimelig smaløya etter 100mb med safari browsing, for ikke å snakke om frustrert over feilklikk, markering, hopping og dansing i sider du ikke trykka på.. PRØV før du kjøper.. det er lurt har jeg hørt...

Latterlig utsagn, om loffen som er da f.eks det brødet du elsker over alt på jord blir satt opp til KR 50,- skal da ikke du og de andre som er glad i loffen få lov til å uttrykke sin misnøye? Skal jeg bare komme og fortelle deg at du bør heller kjøpe kneip hvis du ikke er fornøyd med prisen?

Kan du ikke bake selv du da? Ja ja..

Men det finnes da andre brød å spise.. eller er du så ensporet at det å prøve noe annet er KOMPLETT UMULIG?

Hva med heller å ha underskrifts kampanjer for noe som faktisk er en fornuftig sak: bedre styring av sykehus. Bedre skoler, barnehager, eldre senter, pensjon... Er massevis å ta av..

Men nahh..

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar

Vet ikke om noen har skrevet linken før, men orker ikke å sjekke nå. Iallefall, gå inn på http://www.fri-iphone.org og skriv deg på underskriftskampanjen der. Siden startet i går gveld, og til tross for den korte oppetiden er det ganske mange som har skrevet under. Blir veldig spennende å se hva som skjer videre på den fronten. I tillegg er det opprettet en Facebook gruppe og Facebook grupper har klart å fikse mirakler før!

Lenke til kommentar

Da bytter vi ut loffen med all slags vanlig brød, så du kan enten velge mellom all mulig slags brød for KR 100,- eller spise kaptein kjeks for KR 10,-

Btw. jeg er bakeren som har kontroll over alle bakeriene i Norge, så jeg har bestemt den prisen.

Valget er jo alltid der, spørsmålet er om det er rettferdig.

Lenke til kommentar
Da bytter vi ut loffen med all slags vanlig brød, så du kan enten velge mellom all mulig slags brød for KR 100,- eller spise kaptein kjeks for KR 10,-

Btw. jeg er bakeren som har kontroll over alle bakeriene i Norge, så jeg har bestemt den prisen.

Valget er jo alltid der, spørsmålet er om det er rettferdig.

ER brød den eneste kosten??? wow.. har du hørt om nudler.. enkelt og greit.. billig er det og, ikke like mye mat som brød men.. Så har du kaker, dog litt usunt i lengden.. Kjøtt og fisk.. Fisk er gratis om du fisker den selv, ei heller vanskelig, dog litt grisete å rense. Grønnsaker? .. Masse mat å ta av.. eller finnes det bare brød?

Rettferdig?.. hva mener du? For min del om jeg absolutt måtte hatt en, hadde jeg kjøpt 16gb med italk max (eller hva nå største abn. heter).. 14.000,- er ikke noe problem for meg, men jeg har fast jobb og trener ok.. Så, en som er student, fordi vedkommende har dårligere råd, skal han da få den billigere ? Hva er rettferdig og hva er ikke rettferdig?

Det er ikke noe problem enda.. En har ikke prøvd hverken iphone 3g ELLER netcoms abn..

Kjøp den, si opp abn, velg et annet netcom abn. Trenger du mer hjelp?

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar
Det finnes bare brød, vann og kaptein kjeks og jeg styrer prisen hva brød angår.

Wow.. så det finnes bare iphone eller analog telefon?.. i morgen tidlig, gå ut en tur (sikkert skremmende), men det finnes faktisk en verden der ute med noe som heter alternativer... Du har valg muligheten.. Skal du ha valg muligheten på alt? JA da er vel du den kisen som står å sipper i kassa på rimi fordi colaen ikke er blå.

Lenke til kommentar
Det finnes bare brød, vann og kaptein kjeks og jeg styrer prisen hva brød angår.

Wow.. så det finnes bare iphone eller analog telefon?.. i morgen tidlig, gå ut en tur (sikkert skremmende), men det finnes faktisk en verden der ute med noe som heter alternativer... Du har valg muligheten.. Skal du ha valg muligheten på alt? JA da er vel du den kisen som står å sipper i kassa på rimi fordi colaen ikke er blå.

sarcasm.jpg

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...