evenlut Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Heisann! Har kjøpt meg et Shuttle SN41G2 Barebone kabinett. Dette kommer med et HK med integrert GeForce4mx grafikk. Er ikke helt sikker på om det er på det feilen ligger, men grafikken er langt fra tilfredsstillende, for å si det mildt..! Tingen er at når jeg øker oppløsninga fra 800x640 blir skjermbildet mer og mer "warpet" --> vinduer "striper" utover til høyre, og skrivebordsbakgrunnen får "pixelstriper". Det hele ender med bluescreen og reboot. Har prøvd både driveren Shuttle sendte med, og den nyeste nVidia XP-driveren, med samme resultat. Noen ideèr? -even. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Virker som et defekt integrert skjermkort ja. Hvilken skjerm bruker du? Prøvd med annen skjerm? Lenke til kommentar
evenlut Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Argh.... Stemmer det. Testa maskina med et gammalt GeForce2 MX-400 kort, og da funka grafikken perle... (eller... perle og perle... så bra det blir med et GF2mx-kort...) :wink: Argh.. da blir det retur da. Er det noen som har reklamert hos Komplett her før? Hvordan gjør de det - er det lang ventetid? -e. Lenke til kommentar
evenlut Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Etter 2 uker med retur av kab. til Komplett.no har jeg endelig dedusert meg fram til feilen: Shuttle SN41G2 takler ikke Twinmos pc2700 ram! Brikken jeg fikk fungerer brillefint på andre maskiner, og med skjermkort på AGP-slot'en, men med integrert grafikk klikker det helt.... Tror verken Komplett.no eller Shuttle er klar over problemet, men det begynner å demre for folk som kjøper dette barebonekabinettet... Flesteparten kjøper jo akkurat den ram'en fordi den er billigst av merke-ram'en som er på norske nett-butikker... Diskusjonen går heftig på www.barebone.no --> http://www.barebone.no/cgi-bin/yabb/YaBB.c...;num=1044218854 Har bestillt meg TwinMOS pc3200 m/winbond sjæl nå, så får vi se hvordan det går.... :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå