Gå til innhold

Stålorm/ snok i gresset

odn

Anbefalte innlegg

Jeg som før har lagt ut noen dårlige bilder av en huggorm, legger nå igjen ut bilder av orm.

Denne var det min bestemor som oppdaget og skvatt veldig :!:

Hva synes dere? Det blir litt uklart bakover i bilde, passer dette eler burde det vært klippa bort?

Øystein D. N.

post-158089-1214999920_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har lyst å kutte mer kunne du brukt kroppen frem til første store bøyen for å få en diagonal, hvis du ser hvor jeg mener. Fokuset burde nok vært flyttet litt lengre bak; ser ut som AF'en(?) har valgt gresset fremfor hodet til slangen. Spennede motiv i alle fall :)

Ja brukte AF nybegyner :blush:

Versjon 2: Mer som dett?:

post-158089-1215000998_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ja brukte AF nybegyner :blush:

AF brukes nok av de aller fleste, trikset er å se når den ikke fokuserer på det du vil.

Versjon 2: Mer som dette?:

Den høyden jeg tenkte ja, men i portrettformat, det vil si, kutt av ca. 1/3 på hver side. Man kan vel si det blir litt som huggormen din, du må nærmere motivet, med den linsa du har. Jeg rr i samme båt selv (18-55-båten:)) så vet hvordan det er å ikke komme nært nok på naturfoto.

Lenke til kommentar
Folkeopplysning :

Dette er en stålorm, ikke en snok.

Stålormen er heller ikke en orm/slange, men en øgle - dog uten bein :)

Info om stålorm på Wikipedia

Greit og vite :thumbup: Dette er ikke akkurat mitt omeråde så takk for opplysningen

Hadde først og fremst prøvd å komme så langt ned som mulig på snokens nivå. Ligge paddeflat i gresset og prøve å komme så tett på som objektivet tillater ville kanskje vært en løsning?

Hadde nok vært lurt og gjort det, skal huske på til nest gang:D

Lenke til kommentar
Du har ikke vært helt heldig her, nei. Motivet kunne vært spennende med en annen bakgrunn og en annen vinkel. Ut og prøv igjen, den er ikke farlig :-)

Takk, takk hadde nok turt og lagt meg ned men det var vått og jeg orka ikke der og da, men men nest gang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...