RobertSo Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Jeg har akkurat installert et genialt program/verktøy som lar meg dele filer og synkronisere dem til flere datamaskiner, også fra Mac til Windows og visa versa. Dette programmet er så enkelt å bruke at man lett kan anbefale det til bestemødre og "anti-teknologi-mennesker". Dropbox (som er navnet på verktøyet) er i beta, så man trenger en invitasjon for å bruke det. Les denne artikkelen for å se hva det dreier seg om, og for å få en invitasjon - det er 6 stk igjen i skrivende øyeblikk Hvis du ikke får tak i invitasjoner fra siden jeg linket til så kan du registrere deg hos Mashable Invites og skrive deg opp på ventelisten til Dropbox-invitasjoner. Du kan også skrive deg opp på ventelisten på hjemmesiden til Dropbox, men dette tar dessverre mye mer tid. Hva synes dere om slike verktøy? Har dere sett de samme funksjonene før eller er dette så spesielt som man skal ha det til? Endret 2. juli 2008 av rawrabbit Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 http://www.getdropbox.com/beta/outsidethebox Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Jeg har brukt det noen måneder nå, og er helt fabelaktig for oss som har flere maskiner, eller bruker flere maskiner på jobb eller skole. Om folk trenger invitasjoner er det bare å sende en PM De jobber med en versjon for Linux, så det er bare å spe seg med tålmodighet for dere pingvinelskere der ute Endret 4. juli 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
r0lfi Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Ja, dette er ett genialt program. :-) send meg en pm vist noen trenger invite. Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Ja, dette er ett genialt program. :-) send meg en pm vist noen trenger invite. Ellers har også Microsoft akkurat lansert noe tilsvarende som man kan ta i bruk uten kostnad. Personlig foretrekker jeg nok å bruke MS sine produkter. Man vet aldri hvem et firma et sted i verden vil gjøre med mine data jeg synkroniserer... Med MS så vet man i hvert fall hva man får :-) Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Ja, dette er ett genialt program. :-) send meg en pm vist noen trenger invite. Ellers har også Microsoft akkurat lansert noe tilsvarende som man kan ta i bruk uten kostnad. Personlig foretrekker jeg nok å bruke MS sine produkter. Man vet aldri hvem et firma et sted i verden vil gjøre med mine data jeg synkroniserer... Med MS så vet man i hvert fall hva man får :-) Hvilket tilsvarende produkt? Hvorfor selvstendige utviklere skal være mer "usikre" stiller jeg meg uforstående til. Det er en Privacy Policy, det er Terms of Use, og krypterte overføringer av filer. Tendensene er at store selskaper som MS bare kjøper opp slike konsepter og dreper dem av, og jeg tror ikke det er fordi de har et bedre produkt. Endret 22. juli 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Ja, dette er ett genialt program. :-) send meg en pm vist noen trenger invite. Ellers har også Microsoft akkurat lansert noe tilsvarende som man kan ta i bruk uten kostnad. Personlig foretrekker jeg nok å bruke MS sine produkter. Man vet aldri hvem et firma et sted i verden vil gjøre med mine data jeg synkroniserer... Med MS så vet man i hvert fall hva man får :-) Hvilket tilsvarende produkt? Hvorfor selvstendige utviklere skal være mer "usikre" stiller jeg meg uforstående til. Det er en Privacy Policy, det er Terms of Use, og krypterte overføringer av filer. Tendensene er at store selskaper som MS bare kjøper opp slike konsepter og dreper dem av, og jeg tror ikke det er fordi de har et bedre produkt. Produktet heter foldershare. Hvordan vet du at selvstendige utviklere ikke har lagt inn kode som gir personen full tilgang til din harddisk, logger at du gjør osv? eller legger inn adware eller tilsvarende. Alle kan lage Privacy Policy og Terms of Use er ikke det samme som at det er reelt. Poenget mitt var ut fra en sikkerhetsmessig vurdering. Jeg tok ikke stilling til den politiske delen av MS mot røkla som jeg føler du er på vei inn i. Det er en helt annen diskusjon :-) Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Ja en kan vel ta en paranoid legning til softwarespørsmål og gå glipp av fine funksjoner for min del. Hvorfor man skal stole på MS over andre med slike holdninger må en vel selv besvare. Sikkerhet er forøvrig noe som er et hett tema for test-forumet, så det er ikke noe som blir skjøvet under en stol hverken av utvikler eller brukere av beta-varen. Dropbox driver nå og utvikler støtte for Linux. Coming Soon Det er også planlagt en Self host versjon av programmet for å synkronisere enkelt mot egen sentral server. Endret 23. juli 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Ja en kan vel ta en paranoid legning til softwarespørsmål og gå glipp av fine funksjoner for min del. Hvorfor man skal stole på MS over andre med slike holdninger må en vel selv besvare. Sikkerhet er forøvrig noe som er et hett tema for test-forumet, så det er ikke noe som blir skjøvet under en stol hverken av utvikler eller brukere av beta-varen. Dropbox driver nå og utvikler støtte for Linux. Coming Soon Det er også planlagt en Self host versjon av programmet for å synkronisere enkelt mot egen sentral server. Ut fra et sikkerhetsperspektiv så kjenner man som sagt MS som firma. Mens et ukjent 124 AS fra et sted i verden vet man veldig lite om. Selv om de har en fin hjemmeside etc. Er det ingen garanti for at de er hva de utgir seg for. Snakker her generelt og ikke om spesifikke produkters sider. Kanskje fordi jeg jobber innenfor IKT sektoren og har sett nok til å bli litt paranoid ja :-) Så jeg prøver å holde meg til de større aktørene som er anerkjent i markedet. Når det er sagt så har jeg også kjøpt løsninger fra linpro på en del områder men de er jo også en anerkjent leverandør.. uavhengig av OS/applikasjon. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Ja IKT-bransjen har med det å ha en ekstra klype påpasselighet når det kommer til sikkerhet. Det greie med microsoft er jo at en har greit med penger å saksøke for skulle noe vise seg å være på fære. Men Microsoft har jo sin egen lille horde med advokater til å forme sin EULA og forskjellige betingelser for å kunne stå på sitt i retten. Microsoft er vel også desto større utsatt for angrep pågrunn av deres omløp. Det er vel ikke uten grunn for at forsvar og andre virksomheter i diverse land som driver med kritisk informasjon holder seg mye til Open Source produkter for å kunne etterprøve sikkerhet og endre systemer fra sin opprinnelige form for ytterligere beskyttelse utenfra. Men jeg vet ikke hva jeg skal ta fra IKT-bransjens syn på ting når min IT avdeling insisterer på at jeg må bruke IE6, når jeg heller vil bruke Firefox. Virker for meg som det ofte er snakk om kontroll snarere enn sikkerhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå