sn0dig Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg ville solgt:Sigma 15-30 - ca 1000 Er ikke den verdt en hel del mer? Hvis du regner priser utifra prisguiden så koster det over 6000, men det er priser som ikke har blitt oppdatert på en stund elns Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Da hadde jeg kjøpt Nikon SB-900 og Nikon 20mm f2.8. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Lett, da hadde jeg kjøpt 5D fra USA! Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg ville solgt: - Ingen ting Jeg ville beholdt: - Kameraet (Pentax k100d med kit-linse (...) ) Jeg ville kjøpt: - En telelinse - En vidvinkel - En brukbar blits - Et nytt stativ (Bruker nå et 50 kroners aluminiumsstativ med mikkemus-kvalitet fra hong kong, det brekker av en del for hver gang jeg bruker det..) - Noen billige filtre fra ebay (gradert nd, polarisering) SUM: Forhåpentligvis rundt 10 000,- Da kunne jeg basket rundt å lekt meg til jeg ble blå å grønn for så å selge unna og kjøpe bedre utstyr etterhvert som jeg faktisk klarte å mestre det jeg hadde fra før. Jeg er for øyeblikket bare en fattig amatør, men 3000 for et k100d med kitlinse er bedre enn ingen kamera overhodet ihvertfall. (Jeg har ikke skrevet navn eller pris på linser eller blits da jeg helt ærlig ikke har undersøkt hva som ville vert åpenbare valg med et slikt budsjett og mitt kamera.) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Solgt: Ingenting. Kjøpt - 25/2.8 (2000) - 30/1.4 (3000) - 50/2.0 (4000) - Sigma 50-200 (1200) 10200. De ekstra to hundre finansierer jeg ved å skrive en kort notis om noe i lokalavisen. () Grunnen til mine vurderinger: 1. Jeg liker fastoptikk - 25/2.8 er kompakt, bra for street - 30/1.4 egner seg bedre innendørs grunnet lysstyrke - 50/2.0 er rett og slett perfekt, på alle måter. Must have. 2. Jeg trenger tele - 50-200 er shit. Men en billig tele. Så det ville holdt midlertidig. Dette er dog det jeg ville kjøpt med dagens utstyr. Oppgradering av kamerahus blir for dyrt. Hadde jeg allerede hatt E-3 ville listen sett slik ut: - 50-200 SWD. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 En 5D. Enten nytt fra USA, eller brukt fra en snill person her hjemme. Er det penger til overs så blir det litt småknask som selvutløser og blitskabel. En mattskive fra Katzeye er også essensielt, siden jeg blir nødt til å bruke min Nikkor 50mm som normal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå