Gå til innhold

Generering av PDF dokumenter i PHP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok

Prøv å skriv 2 i steden for 1 i spørringen

Altså, slik?

$current_id=2;

$result = mysql_query("SELECT * FROM database WHERE id = $current_id");

Det fungerer, da viser den kun innholdet på id 2. Eller var det noe annet du mente?

Lenke til kommentar

Dette er ekstremt pinlig, men som dere begge er inne på så ligger scriptet i en annen fil - det ligger altså ikke i details.php.

Jeg har selve scriptet i en fil som heter "createpdf.php", så har jeg lagt en link i "details.php" som peker til "createpdf.php" - så $_GET kommandoen ser i linken ...\database\createpdf.php istedenfor ...\database\details.php?id=n :blush:

Så jeg vet ikke hvordan dette kan løses, prøvde å lage en knapp som hentet scriptet fra createpdf.php, men fikk det ikke til - vet ikke om det er mulig engang. For det er vel den eneste måten å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Er ikke værre enn at du linker du til createpdf.php?id=x fra details.php, altså med get-paramteret.

Genialt, det fungerte! :)

<a href="createpdf.php?id=<?php echo $row['id'];?>">Utskriftvennlig versjon</a>.

Er det forresten mulig å gjøre det samme med en knapp? Altså legge til den samme lenken på en knapp..

<input type="submit" name="rapport" value="Utskriftsvennlig side" link="<a href="createpdf.php?id=<?php echo $row['id'];?>">

Da kommer det riktignok en knapp, men linken fungerer ikke. Jeg har prøvd å søke endel på google etter dette uten noe særlig hell.

Har også et annet problem, det er at noen av MySQL tabellene inneholder mye data, og det ser ikke ut til at pdf_show_xy($pdf, $row['tabell5'], 50, 300); klarer å ta med linjebrudd. Jeg har prøvd meg litt frem med /n og nl2br uten noe særlig hell :(

Endret av f00b
Lenke til kommentar
Er det forresten mulig å gjøre det samme med en knapp? Altså legge til den samme lenken på en knapp..

<input type="submit" name="rapport" value="Utskriftsvennlig side" link="<a href="createpdf.php?id=<?php echo $row['id'];?>">

Da kommer det riktignok en knapp, men linken fungerer ikke. Jeg har prøvd å søke endel på google etter dette uten noe særlig hell.

<form method="get" action="createpdf.php">
  <input type="hidden" name="rapport" value="<?php echo $row['id']; ?>">
  <input type="submit" value="Utskriftsvennlig versjon">
</form>

Er vel en fungerende måte å gjøre det på.

Endret av Giba
Lenke til kommentar

<input type="submit" value="Utskriftsvennlig versjon"></form>

Er vel en fungerende måte å gjøre det på.

Fungerte ikke det heller, skjer ingenting annet enn at den ser ut til å oppdatere siden når jeg trykker på den.

Lenke til kommentar

<input type="hidden" name="id" value="<?php echo $row['id']; ?>">

<input type="submit" value="Utskriftsvennlig versjon"></form>

Jeg ser den eneste forskjellen fra den jeg prøvde sist er at du har endret name="id", samme som Giba skrev i stad. Det var jeg som hadde endret den til "rapport" - vet ikke om det skulle gjøre noe utslag. Men dette fungerte heller ikke :(

Lenke til kommentar

Skal funke som bare det, ID'en kan du hente ved fra variablen $_GET['rapport'] på createpdf.php siden din.

Siden du har knappen på:

<input type="submit">
</form>

createpdf.php :

<?php
$rapportID = $_GET['rapport'];
echo $rapportID;
?>

Endret av Giba
Lenke til kommentar
Skal funke som bare det, ID'en kan du hente ved fra variablen $_GET['rapport'] på createpdf.php siden din.

Siden du har knappen på:

<input type="submit">
</form>

createpdf.php :

<?php
$rapportID = $_GET['rapport'];
echo $rapportID;
?>

Tusen takk, grunnen til at jeg ikke fikk dette til å fungere i starten var fordi jeg definerte det inni en allerede eksisterende form - men nå fungerer det :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...