Gå til innhold

Hvilket Intel P45 kort?

RamGuy

Anbefalte innlegg

Da skal jeg velge meg ut et hovedkort for inntil 1'900kroner fra PCUtstyr.no som erstatning for mitt defekte kort..

Da hadde jeg tenkt til å gå for Intel P45 på grunn av ny southbridge, mindre chip (65nm) osv.

Men hvilket av P45 kortene skal jeg velge?

Først tenkte jeg å gå for ASUS Maximus 2 Formula, ettersom kortet ser utrolig pent ut og det er av ASUS sin ROG-serie.

Men så er det jo den gang slik at Maximus Formula i sin tid aldri slo helt an, eller det solgte som hakka møkk men det var mer på navnet enn kvaliteten. Maximus Formula var vell på ingen måte det beste valget av Intel X38 kort, det var flere andre alternativer som var minst like bra, også til en lavere pris?

Rampage Formula gjorde det vell litt skarpere i sin konkurranse mot andre Intel X48 kort, men er vell fremdeles ikke førstevalget det heller? Både Gigabyte GA-X48-DQ6 og GA-X48-DS5 har jeg fått inntrykket av at er bedre kort? For ikke å snakke om ASUS P5E64 Evolution, men det koster jo endel og støtter bare DDR3.

Så hvordan er det med Maximus 2 Formula? Det er jo veldig likt Rampage Formula, som kanskje bare er en positiv ting da Rampage Formula var et bra kort, men ikke det skapte førstevalg?

Har jo mer eller mindre nå fått inntrykk av at ASUS forsøker å melke folk med dette "Maxiumus / Rampage" navnet og denne Republic of Gamers greia si, hva gjør at Maximus 2 Formula er priset på nivå med ASUS P5Q-Premium og Gigabyte GA-P45-DQ6? Og dyrere enn ASUS P5Q-Deluxe og Gigabyte GA-P45-DS5?

Er interessert i det mest stabile og "beste" kortet (hvem er ikke det?)

Og derfor vet jeg ikke helt hvem jeg skal velge av disse:

- ASUS Maximus 2 Formula

- ASUS P5Q-Premium

- ASUS P5Q-Deluxe

- Gigabyte GA-P45-DQ6

- Gigabyte GA-P45-DS5

Noen innspill på hvilket kort jeg burde velge?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...