Wackee Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Fordi du ikkje har bedre ting å gjere på Kvifor er eg blakk? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 fordi du har brukt dem på ting du ikke bruker hvorfor heter norge, norge Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) "....Seilingsleden fra Karmøy og nordover ble omtalt som Norðrvegr, veien mot nord, noe som kan tyde på å ha vært et geografisk navn gitt av gøter eller daner på samme måte som uttrykkene vestrvegr, austrvegr, suðrvegar. Denne betydningen lever videre i det engelske, tyske og franske navnet på landet. På et senere tidspunkt har navnet på skipsleden også blitt navnet på fastlandet østenfor. Det er usikkert når Østlandet begynte å bli assosiert med landet som ble omtalt som Norðrvegr, ettersom denne landsdelen frem til 1000-tallet oftest var de danske kongenes skatteland. I Ottars beretning til den engelske kong Alfred fra ca 880 brukes formen Norðweg og norðmannaland om hverandre. Runeinskripsjoner på en av de danske Jellingsteinene fra rundt 980 bruker akkusativformen Nuruiak som tilsvarer nominativ Norvegh. I islandske middelalderhåndskrifter omtales landet som Noreg(h)r eller Norveg(h)r. På 1300-tallet ble navnet sammentrukket til nominativformene Noreg(h)e, Norig(h)e, Norg(h)e. Senere dette hundreåret oppsto nominativformene Norie, Nories der i'en ble uttalt som j, slik det fortsatt gjøres i svensk. Fra 1450 blir Noreg(h)-navnet sjeldnere, og Norg(h)e-typen ble hyppigste form. Ivar Aasen brukte dialektformen Norig da han skapte landsmålet på 1800-tallet. I 1917 ble formene Norig og Noreg sidestilt i landsmål, men ved rettskrivingsreformen i 1938 ble Noreg eneform i nynorsk. I bokmålet og riksmålet har Norge alltid vært eneform. Landet heter Norga på nordsamisk, Vuodna på lulesamisk, Nøørje på sørsamisk og Norja på kvensk. Wikipedia Kvifor spør Submit så vanskelige spørsmål? Endret 10. oktober 2008 av Wackee Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Fordi det er gøy å utfordre andre inniblant. Hvorfor er egentlig så mange livredde for å få i seg umettet fett? Endret 10. oktober 2008 av scumbag Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 De er redd for å bli feite :O Hvorfor liker jeg plutselig vassendegutane? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 fordi det er et stygt hvaden enn nå er hvorfor heter jeg submit > Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Fordi du vil bli trykket på. Hvorfor er det slik at vi har en jævla deilig assistentlærer som flørter med meg? () Lenke til kommentar
Romis Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Fordi hu vil få seg et nummer. Hvorfor er energi drikker som X-Ray og Redbull så godt? Lenke til kommentar
Kimannjer Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Fordi det er sånn Hvorfor er det sånn? Lenke til kommentar
tao3003 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Fordi det sa bestemor mi og sugde melk fra kua. Hvorfor dreit bestefaren din på epletreet? Lenke til kommentar
Kimannjer Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 fordi bestefar liker og drite på epletrær Hvorfor liker Atle og danse polka mens han hører på tysk svartmetall? Lenke til kommentar
tao3003 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Fordi bestefaren hans heter Adolf. Hvorfor ble sjokkregningen holdt sjult for Siv? Lenke til kommentar
Kimannjer Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Fordi Siv liker ikke sjokkreginger Hvorfor heter jeg Leifhelge123? Lenke til kommentar
tao3003 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Fordi tao3003 var opptatt... Hvorfor har ikke jeg et stag? Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Fordi du ikke vant kjentmanns konkurransen Hvorfor betaler vi for Nrk? Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Fordi vi vil slippe reklamen, samt gi oss mye bra innhold på nett Hvorfor har NetShop 2,581 innlegg mens de andre butikkene på den samme siden har maks 12: http://shopping.kelkoo.no/ssc-111501-creative-sb1090.html ? Endret 10. oktober 2008 av HalogenpereUtenLys Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Fordi kundane er fornøygde. Kvifor er eg på jobb, men sit på diskusjon.no? Lenke til kommentar
KarmaKarl Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Fordi du hater jobben din og ved å være på diskusjon så prøver du å lage en illusjon av at du har det gøy på jobben Hvorfor er melkesjokolade pakket inn i gult plast og ikke papir? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Fordi det blir lettere klissete på papir enn plast Kvifor smakar kaffien her på jobb betre enn dei fleste andre plassar? Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Fordi du jobber på Starbucks Hvorfor har jeg svart Wackee? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå