Gå til innhold

Måling av temperatur i rack monterte servere

Feskasse

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har søkt litt på forumet men kunne ikke finne noe godt svar.

Her er senarioet:

Har et ganske stort serverrom med 12 rack med server, rommet er utsyrt med et datagulv som blåser kald luft opp igjennom rackene slik at de skal holde så mest mulig kjølig. Så kommer problemstillingen, jeg vil finne ut hvor det er mest opptimalt at serverne står i forhold til hvor jeg skal kjøre opp den kalde luftra. Jeg vil da bruke et program som kan måle temperaturen inne i serverne. Trenger da et program som kan ta data ut fra BIOS eller lignende måte logge temperaturen på hovedkortet, jeg vil måle temperaturen inne i boxen og på CPU, ser helst at det er en mulighet for logging på programmet slik at jeg ikke trenger å notere alle temperaturen (har troslat en del annet å gjøre). noen som har et godt forslagt til hvilket program jeg kan benytte? eller bra et forslag.

Takk på forhånd :)

Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her er ikke no svar på spørsmålet ditt i det hele tatt, men det jeg lurer på er liksom hvorfor du trenger det? Servere har da gode nok vifter, + at du har kald luft nedenfra...Bare lurer på om serverne svikter pga varmeutvikling?...

Mvh

boza

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...