abene Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det første Leica M8 ble nylig solgt på auksjon for 190 000 kroner. Les mer Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det finnes mennesker i denne verden med alt for mye penger... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Over fem ganger så mye som butikkpris det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det aktuelle kameraet skal visstnok aldri ha blitt brukt. Så utrolig bortkastet! Kjøper man noe så bør det selvsagt være i den hensikt å bruke det. Håper den nye eieren vil bruke det flittigere. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hva er så spesielt med dette kameraet? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 M8 er det første digitale kameraet fra Leica - iallfall i M-serien. Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Pengene gikk til en god sak da. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hva er så spesielt med dette kameraet? Leica-kameraer har eksepsjonelt god optikk og har en kvalitet langt over noe de fleste har brukt. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 1. Er det et bra kamera? Sånn i forhold til andre kameraer fra 2006 2. Det var det første som i det første som kom ut av maskinen på fabrikken? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 1. Ja, det er et veldig godt kamera - til sitt bruk med tanke på kun manuell fokusering. 2. Skal visstnok være det ja - eller det første huset som gikk trykt på serienummer i den rekken. Lenke til kommentar
MrSummit Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 En ting jeg lurer på er hvor bra er egentlig Leica M8 sett i forhold til andre kameraer i samme prisklasse, f.eks Nikon D3? Jeg tenker da kun på bildekvalitet, ettersom M8 jo er et meget spesielt kamera på mange andre måter. Noen som vet? Har sett en del tester, men ingen komparative tester mot andre kameraer. Er fremdeles Leica overlegen på bildekvalitet, eller? Noen som har erfaring med M8? Og hva med den såkalte R10 som det har gått rykter om ganske lenge, noen som vet når / om den kommer? Spør kun av ren nysgjerrighet da Leica ikke uansett er av interesse (først og fremst pga pris). Lenke til kommentar
se# Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Dyreste digitalkamera?? Hasseblad ligger da på over 250000 uten objektiv. http://www.interfoto.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=16256 Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Etter min bedømmelse er kjeden i Leica M8 markedets beste for 10 Mp oppløsning. Enorm oppløsningsevne og høy optisk skarphet, imponerende lav bildestøy selv ved høye lysfølsomheter og stort kontrastomfang setter Leica M8 øverst på pallen når det gjelder bildekvalitet. Dessuten er DNG-formatet høyst kapabelt til å formidle bildeinformasjon og er i tillegg universalt for bruk i de fleste aktuelle programmer for bildebehandling. Det finnes rimelige kompaktkameraer som tar bedre JPEG-bilder enn Leica M8. Leica M8 - digit.no Man kjøper ikke M8 for å 'knipse' bilder, man kjøper M8 for å fotografere og da bruker man ikke JPEG. Har ikke funnet så mange sammenligninger, men jeg kom over denne "testen" - som du forresten ikke må stole på. Testeren har brukt forskjellige ISO verdier, blender og har ikke fokusert på likt sted. Vi hadde nok sett helt andre resultater ved lav ISO i andre forhold. Sikkert noen andre som kan mer enn meg som får utdype. Dyreste digitalkamera?? Hasseblad ligger da på over 250000 uten objektiv. De regner nok ikke med mellomformatskameraer. Endret 2. juli 2008 av gorpium Lenke til kommentar
aok Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det styrker min oppfatning av Leica som et statusobjekt snarere enn et fotoapparat Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Tar du steget ned på Leica M7 og spleiser den med Leica 50mm f/1.0 Noctilux-M, så skal jeg love deg at du har et godt fotoapparat. Ta en titt på bildene i dette albumet. Alle er tatt med nevnt objektiv over, men på forskjellige hus - som M7, M8 og noen andre. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Et litt annet syn på M8. http://web.mac.com/kamberm/Leica_M8_Field_...raq/Page_1.html Francis Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Leser dette her. Virker som det er veldig varierte meninger rundt M8. Får håpe Leica får med seg all kritikken og forbedrer M9 betraktelig. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jepp, det ser nok ut som om M8 er og blir et skritt tilbake for tidligere hus i M-serien hva pålitelighet angår, og dette er vel noe av det Leica virkelig bør se på hvis de skal holde seg i gråsonen mellom seriøse fotojournalister og sære kunstfotografer (sagt med et skjevt smil, såklart ) Når det er sagt, er samlermarkedet for Leicautstyr såpass velutviklet at en nesten må forvente såpass for huset med det FØRSTE serienummeret På siden av alt dette, er M3-en med diverse farge og sorthvit negativfilm en glimrende point-and-shoot når fotografen har litt forståelse, og sålangt har jeg bare dratt opp 7D-en for panoramaer på denne ferieturen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg må innrømme at jeg fikk problemer med å forklare Visa-regningen for kvinnen i huset. Når jeg i tillegg fortalte at jeg ikke kan bruke det uten at det raste i verdi, ble hun rasende. Jeg skulle nok heller kjøpt et fabrikknytt M8 først... Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg må innrømme at jeg fikk problemer med å forklare Visa-regningen for kvinnen i huset. Når jeg i tillegg fortalte at jeg ikke kan bruke det uten at det raste i verdi, ble hun rasende. Jeg skulle nok heller kjøpt et fabrikknytt M8 først... Hehe! Jeg hadde ikke hatt noen problemer om jeg hadde kjøpt kameraet, for jeg hadde blitt drept før jeg hadde rukket å fortelle prisen ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg