LukasKasha Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) hei! driver å skal programmere en database i access, og trenger en slags formel for å regne ut det ene feltet i et skjema, slik at jeg kan spare inn mye tid. greia er at dybden på den posten du er på, skal være lik forrige dybde pluss 1/10 av tykkelsen på den posten du er på nå. i JAVA hadde blitt ca noe sånt : Bredde[Nr] = Bredde[Nr-1]+ dybde*0,1 hvor Nr er den posten man skriver inn tykkelsen til. Håper noen har noen tips! Edit: kan legge til at jeg bruker office 2002. Endret 2. juli 2008 av Farfars Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hvis feltet heter Dybde, så kan du jo prøve å sette DMax(Dybde)+0,1 hvis verdien er økende eller DLast(Dybde)+0,1 som standardverdi i feltet. Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 hei!driver å skal programmere en database i access, og trenger en slags formel for å regne ut det ene feltet i et skjema, slik at jeg kan spare inn mye tid. greia er at dybden på den posten du er på, skal være lik forrige dybde pluss 1/10 av tykkelsen på den posten du er på nå. i JAVA hadde blitt ca noe sånt : Bredde[Nr] = Bredde[Nr-1]+ dybde*0,1 hvor Nr er den posten man skriver inn tykkelsen til. Håper noen har noen tips! Edit: kan legge til at jeg bruker office 2002. Jeg mene dette skal fungere.. Private Sub dybde_GotFocus() siste_verdi = DLast("dybde", "Tabell2") regn_ut = CDbl(siste_verdi) * 0.1 Me.dybde = regn_ut End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå