Gå til innhold

Harddisk lar seg ikke formatere på partisjonert drive

Anbefalte innlegg

Jeg har en ekstern drive på 300 Gig, som jeg har partisjonert i 4 partisjoner. Da jeg i går skulle slette alle dataene på 1 partisjon, så mislyktes en hurtigformatering. Jeg forsøkte etterpå en vanlig formatering, men rundt 98-99 % så fikk jeg beskjed om at disken ikke kunne formateres. Også et tredje forsøk gav samme resultat.

Hvordan får jeg formatert denne partisjonen på ny. Må jeg formatere den via det partisjoneringsprogrammet som jeg brukte, eller slette partisjonen og lage en ny? Hvorfor vil Windows ikke la meg formatere partisjonen? Det var ikke noen feilmeldinger på den under bruk tidligere, og disken er rimelig ny.

Endret av toretang5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en USB disk?

Hvis det hadde vært en intern disk så ville jeg trodd det var en Systempartisjon du prøver å formatere. Da får du slike symtomer.

Har du prøvd å starte PC uten den disken koblet til, og så koble den til når Windows er i gang? Får du da det samme problem?

Fungerer disken ellers? Kan du kopiere filer til den?

Lenke til kommentar
Er det en USB disk?

Hvis det hadde vært en intern disk så ville jeg trodd det var en Systempartisjon du prøver å formatere. Da får du slike symtomer.

Har du prøvd å starte PC uten den disken koblet til, og så koble den til når Windows er i gang? Får du da det samme problem?

Fungerer disken ellers? Kan du kopiere filer til den?

Ja. Har fungert å starte PC uten disk koblet til. Ingen forskjell.

Ellers fungerer disken helt normalt på de andre partisjonene. D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...