M-bite Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Har et C5050Z , som jeg skjønner er idielt for nær-infrarødt foto. Men har litt problemer med å skaffe nødvendig utstyr. Linseadapteret og evt. "step up ring" er greit, men runde IR-filtre har jeg ikke lyktes med. De jeg har snakket med kan bare skaffe kvadratiske. Noen tips? M-bite Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Du kan få gode resulteter med å bruke et eller to biter sort diasfilm i en dias ramme. Bruk noen biter tape til å feste diasramma til linse adapteret. Hvis det ikke er sol så vil du få store problemer med å få nok lys siden IR blokkerings filteret i C-5050 er veldig bra. Jeg får brukbare bilder med rundt 4 sekunders eksponeringstid med det sollyset som er her nå. Lenke til kommentar
M-bite Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Beklager mine noe manglende kunnskap om dias, men hvor kan jeg få tak i sorte? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Når filmen blir fremkalt så blir ofte 2-3 bilder sorte. Det er den første og siste biten av filmen som ikke er blitt eksponert. De som bruker diasfilm har ofte en haug liggende. Jeg er ikke sikker på om film som ikke er fremkalt er like bra, det har jeg ikke prøvd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå