Gå til innhold

Størrelsesbegrensningen i postboksen er overskredet

Anbefalte innlegg

Hepp.

Jeg har en exchange server (SP2) med 20 postbokser, exchange databasen er på 18 GB (har lagt til registry hack slik at den kan bli opptil 75 GB).

Postboksen til denne ene personen får opp meldingen "Opprydding i postboks", hvor den ber om at han må rydde opp i postboksen da den har overskredet grensen. Denne spretter opp med uregelmessige mellomrom, plutselig kan den komme opp 3 ganger iløpet av ett minutt, mens andre ganger så kan han bruke den i flere timer uten at den kommer opp.

Størrelsen på postboksen hans er 1,4 GB, han er den eneste som får denne meldingen, selvom flere andre har større postbokser.

Det som er merkelig her, er at på Mailboks Store på exchange serveren, så er det ikke spesifisert noen limit, og ingen av kryssene for varsling er huket av. På selve brukeren så står Storage Limits til "Use mailboks store defaults", noe det også gjør på alle de andre brukerene.

Om ikke jeg tar feil, så skal det ikke være noen grense eller varsling på størrelsene på postboksene utifra disse instillingene.

Det er forøvrig ingen .pst fil som er tilknyttet mailboksen til denne personen.

Er det noen som har noen anelse av hva dette kan komme av? Hvordan kan jeg evt. få fjernet denne meldingen som spretter opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener å huske at jeg har vært borti en bug ang å ikke ha limits på mailbox i 2003 (regner med det er det som gjelder siden du kjrer 75GB hack). Har du forsøkt å sette en avsindig høy limit på mailbox? Sett maks på deny send & recieve og litt lavere på prohibit send og igjen enda litt lavere på warning?

Lenke til kommentar
Jeg mener å huske at jeg har vært borti en bug ang å ikke ha limits på mailbox i 2003 (regner med det er det som gjelder siden du kjrer 75GB hack). Har du forsøkt å sette en avsindig høy limit på mailbox? Sett maks på deny send & recieve og litt lavere på prohibit send og igjen enda litt lavere på warning?

Det var faktisk dette jeg gjorde, og har ikke hørt fra kunden siden. Men jeg er skråsikker på at jeg har hatt 2003 postbokser uten limit uten problemer før. Men det kan være at det skjer ved visse omstendigheter - i og med at dette fungerte.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Det skal fungere uten limit ja, men en eller annen kombinasjon av omstendigheter kødder det til noen ganger. Måtte faktisk nettopp rette samme problem selv på en postboks med 3,5 gig mail og ingen limit. Plutselig begynte Exchange å mase om overfull mailboks etter at han hadde redusert størrelsen ved å slette litt gammel sjit. Da var det frem med admodify og leke litt gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...