yokomoko Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei. Jeg har hørt at olivenolje hjelper til å øke vekten hvis du tar noen skjeer hver dag, noen som vet hvor mange jeg kan ta før det blir litt for mye av det gode? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ingen kan svare deg på det uten å vite hvor mange kcal du faktisk trenger iforhold til hva du forbrenner. Grunnen til at folk sier at olje er fint for å gå opp i vekt, er ikke fordi at olje er noe mirakelgreier, men fordi det består av sunt fett, og fett inneholder 9kcal pr 1g, hvilet betyr at i 1ss får du i deg opp mot 100kcal. Enkel tilgang på kalorier, med andre ord. Fettinntak bør beregnes i sammenheng med resten av kostholdet. 20% av totalt kcal-inntak er et rimelig utgangspunkt. Lenke til kommentar
MatsAndreassen Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ut i fra Ryp sitt kosthold holder det med ca 2 ganger per dag, selv foretrekker jeg eg neve nøtter istedet for olje Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 mye carbs... da går du nok opp, evt putte i deg gainer.. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Syntes jeg ligger på litt for mye prots/fett for tiden. Har pasta og bananer som carb kilde, men jeg savner å ha litt mer utvalg... Noen forslag? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Syntes jeg ligger på litt for mye prots/fett for tiden. Har pasta og bananer som carb kilde, men jeg savner å ha litt mer utvalg... Noen forslag? Ris, brød, havregryn, andre diverse kornprodukter.. Lenke til kommentar
yokomoko Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Spiser havegryn 3 x om dagen, en klase bananer og ca 8 spisesjeer rapsolje, høres det greit ut? Hjelper hvertfall bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå