Ultrag Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Lurte på om noen har erfaringer med Hybelhuset Moholt i Trondheim? Lenke til kommentar
Fryda Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg har ikke bodd på Moholt selv, men studerer i Trondheim på fjerde året og har vel plukket opp ett og annet om studentbyen. Moholt er en studentby med masse høyblokker. I de fleste blokkene (?) er det pusset opp og der er standarden bra. Studentbyen ligger vel sånn ca midt mellom Gløshaugen og Dragvoll, så kanskje noe usentralt. Men hvis du skal studere på Dragvoll og vil ha gang/sykkelavstand til skolen er beliggenheten bra - sentrum er da også innen relativt grei gang/sykkelavstand. Sånn sosialt så er det vel der som i alle andre bofellesskap - kommer du sammen med folk du passer sammen med er det kjempeknall og ditto kjipt hvis det motsatte er tilfelle. MEN rådet mitt er; Hvis du har fått plass på Moholt så ville jeg helt klart tatt den - det er ganske stor rift om studenthyblene i Trondheim og Moholt er et fint sted å starte. Når det sosiale begynner å sette seg og du blir kjent med byen finner du mer ut av hvem du vil bo sammen med og hvor du vil bo - og du kann f.eks kikke på leiligheter på det private markedet. Nå merker jeg at jeg tenker at du er fersk student i byen - mulig det er helt feil, men lar det stå slik i tilfelle det stemmer eller du allikevel kan dra nytte av rådet. Og til sist... Trondheim er en knall by både mtp studiene og ellers Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Det er ikke snakk om Sit sine boliger men http://www.hybelhuset-moholt.no/. Lenke til kommentar
Fryda Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Ahh... okei. Da var jeg helt på jordet. Sorry! Kjenner ikke til Hybelhuset Endret 3. juli 2008 av Fryda Lenke til kommentar
basilikum Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg bodde to uker på Hybelhuset Moholt, men klarte å komme meg ut av kontrakten. Da prøvde de å holde igjen 2000 av de 7000 jeg hadde betalt i depositum. Da jeg truet med å sette advokat på saken fikk jeg pengene igjen. Rommene var ok, men badet var ganske stygge og ekle. Det værste var kjøkkenet som var veldig lite, skittent og ekkelt. Mindre enn de som er på Moholt Studentby og er for fire personer. Kjøkkenet skulle deles av 20 !!! personer (både jente og gutteetasjen) Var satt inn to komfyrer men den ene var det ikke vifte på.... For meg virker det som en kompisgjeng driver stedet, og skal ha ut mest mulig penger og innvestere minst mulig der. Har hørt rykter om at ALLE flytter etter et år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå