Gå til innhold

BK: Jeg gikk en tur på stien...

Anbefalte innlegg

Et bilde fra i fjor høst fra området rundt Burudvann i Bærum. Det ble tatt på en kald fuktig og tåkete dag. Bildet er et av en lang serie der formålet var å trene på HDR, men

jeg lot det ligge og lot bildet leve sitt eget liv uten støttehjul.

post-29665-1214990049_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er feil hvordan det nærmeste treet er plasert. Syns hele burde være med.

Ellers lit blasse farger som gjør att tåka/disen ikke kommer til sin rett.

lagde en kjapp versjon for å vise litt i hvilken retning jeg ser det for meg. (si i fra om du vil att jeg fjerner skal fjerne det)

post-81990-1214996234_thumb.jpg

kunne ha lekt meg litt mer om jeg hadde ett bedre utgangspunkt.

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar

Jeg liker faktisk slike bilder, og er tildels enig med Phaser_. Versjonen hans er bedre, men det skyldes ikke nødvendigvis at det forreste treet er borte. Det treet kunne også vær utnyttet kreativt, men ok. Vi får i alle fall se at det er potensiale i bildet ditt.

Edit: Men jeg synes kanskje han har dradd litt hardt i spakene. Tåken fordrer nemlig en litt dus farge å hvile på, så jeg synes heller ikke han har fått den skikkelig til.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Dette bildet ble veldig bra.

Som alle andre her fikk jeg også lyst å se om jeg kunne forbedre det en smule med å dra i spakene.

post-87902-1215005750_thumb.jpg

Nytt layer av kopi, gaussian blur, multiply, opacity, curves..

Pluss jeg lagde en animert gif bare for å vise hva jeg syns var bra med bildet. Linjene og blikkfang.

Jeg kunne sikkert skrudd opp tempoet litt, men det får duge for denne gang.

post-87902-1215005867_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for at det er best med det treet intakt. Det bør faktisk være med. Oljens variant er nok mest slik jeg ville gjort det selv. Og originalen er bedre enn den til Phaser_ ved nærmere ettertanke. Tåke er dust, ikke mettet. Og treet fungerer fint slik det er.

Lenke til kommentar

Her var det mange forslag til etterbehandling, ja. Jeg liker den siste best, en veldig malerisk stemning. Jeg synes tåken forsvant litt i Phasers versjon, og at croppen ble for tett. Oljens' er heller ikke dårlig, den gir meg en helt annen feeling enn Carnys. Den virker veldig røff, om dere forstår hva jeg mener. Originalen, vel, den trente litt etterbehandling. :p Men samtidig likte jeg det utsnittet best. Jeg liker bildet, i alle fall. Man kan følge trærne innover, til de til slutt innhylles i tåke ...

Lenke til kommentar

Takker for mange gode tilbakemeldinger. Liker bildet godt selv, kanskje også fordi jeg forbinder det med en fin dag i skogen. Jeg har fått mange gode innspill og er takknemlig for det. Versjonen jeg har lagt ut er så nærme "rett ut av kamera" som det er mulig å komme, men jeg har og laget mange tildels sterkt redigerte varienter. Legger ved "Atom Vinter versjonen" bare for moro skyld..... ;-)

post-29665-1215032202_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg også vil påpeke at det nærmeste treet helt til høyre i bildet utgjør så mye av bildet (i positiv retning) at det ikke bør croppes bort. Noe trådstarter heller ikke har gjort. :)

Hadde jeg villet hatt det bort hadde jeg nok tatt et annent utsnitt i utgangspunktet.

Det må imidlertid legges til at jeg er imponert over "tømmerhuggeregenskapene" som

Phaser_ legger for en dag... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...