VisualStudio Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei. Har seg slik at jeg har en bærbar maskin her, som jeg får blåskjerm på under lasting av windows, har prøvd alt av sikkermoduser, men uten hell. har prøvd to forskjelle sånne BartPE (?) 'live-cd'. Men jeg finner ikke HDD. Samme med ubuntu livecd. Der vil den ikke mounte NTFS-diskene. Planen er å legge over filene jeg trenger på en ekstern USB harddisk. så jeg bare lurte på om noen har noen løsniner på dette? Har prøvd alt, men uten hell. Takk:) Lenke til kommentar
kavk Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei! Her er en guide du kan prøve med Ubuntu live cd =) http://www.arsgeek.com/?p=585 Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Alt 1: Pill ut disken og sett den i ext kabinett og flytt alt du trenger Alt 2: Dersom dette ikke går, prøv forskjellige data recoveryprogrammer. Hirens BootCd her en del fine der. Alt 3: Hvis det viser seg at det er kretskortet på disken som er gått så kan du bruke kretskortet fra en annen lik disk dersom du har dette. Alt 4: Inforcare. De kan ta recovery, men tar seg godt betalt. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 kavk: Problemet er ikke at ejg ikke finner disken, men den vil ikke munte, får opp en satans lang feilmelding. Men jeg leste ikke hele, skal se på den Takker Wabby: Det er vel først og fremst recovry software ejg er ute etter, da det ikke er aktuelt å åpne opp maskina Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Samme med ubuntu livecd. Der vil den ikke mounte NTFS-diskene. Du brukte vel force? Endret 2. juli 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) kjør opp terminalen sudo fdisk -l peil deg frem til disken og sudo mount -t ntfs-3g /dev/<disk> /media/<disk> -o force (<disk> erstattes med navnet på disken. f.eks hda1, hda2, sda1, sda2, sda, sdb, el.l) forcen på slutten tvinger den. det må ofte gjøres om disken får "ntfs-lock" og ikke vil mounte Endret 2. juli 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 kavk:Problemet er ikke at ejg ikke finner disken, men den vil ikke munte, får opp en satans lang feilmelding. Men jeg leste ikke hele, skal se på den Takker Wabby: Det er vel først og fremst recovry software ejg er ute etter, da det ikke er aktuelt å åpne opp maskina Da er Hirens Bootcd din Venn, og mange andre. PM meg om du ikke får noe til... Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Hirens Bootcd har jeg prøvd uten hell Men det er stund siden jeg sist prøvde nå, så husker ikke helt hva som ikke funket da. Skal teste på nytt og si ifra @PepsiCo: Takk Skal prøve det. Men hvordan vet jeg om det er hda1,2 eller videre? Du skjønner? Endret 2. juli 2008 av VisualStudio Lenke til kommentar
kavk Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Du kan også prøve erd commander. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 er det bootable image? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 @PepsiCo: Takk Skal prøve det. Men hvordan vet jeg om det er hda1,2 eller videre? Du skjønner? Jeg pleier å se på størrelsen (blocks), men regner med at det står ntfs under system Slik ser outputen ut (fdisk -l) Device Boot Start End Blocks Id System /dev/sda1 * 1 9352 75119908+ 83 Linux /dev/sda2 9353 9729 3028252+ 5 Extended /dev/sda5 9353 9729 3028221 82 Linux swap / Solaris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå