Gå til innhold

-Jeg har fått mitt første trofé og level tråden-

G25

Anbefalte innlegg

Nå er det visse forskjeller mellom hvordan en PS3 og en PC bruker prossessorkraft på ting da, det er jo Windows som styrer multitaskingen og tillater at en PC kjører mange forskjellige ting samtidig. Det som egentlig skjer er at prossessorkraften switches frem og tilbake med lynets hastighet, noe som ikke er merkbart for oss brukere.

Jeg vil tenke meg at PS3'en ikke opprinnelig er designet med tanke på dette, så det er nok ikke bare enkelt å få alt plettfritt på første firmwaren en slik feature er implementert.

Gi det litt tid så blir det nok flotters. :)

EDIT: Skriveleif

Endret av Jext
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

må le litt av de som sa at Achievements var teit, men det er helt OK nå som det også har kommet til PS3... hihiih

men blir spennende å se hvordan dette systemet er i forhold til 360 sin...

Lenke til kommentar

Jeg nevnte tidligere i "2.40 kommer ut 2. Juli, Offisielt!"-tråden at jeg tvilte på at jeg noensinne kom til å gidde å ta alle Super Stardust trophyene, fordi gameplayet interesserte meg midt i brunøyet, men jeg undervurderte hvor gøy det faktisk er å jobbe mot å få trophies!

Har faktisk alltid synes det er gøy å gjøre sånne målrettede ting (har flere spill på 360 hvor jeg har 1000/1000 poeng, f.eks.), og trophies var så definitivt ikke et unntak. Selv om SSDHD faktisk viste seg å være et ganske artig spill, tviler jeg på at jeg noensinne i det hele tatt ville kjøpt det om det ikke var for trophies. Sony har endelig gjort noe som er tiltrekkende for oss som er litt mer hardcore (og kanskje har et behov for større e-peen? :D), for achievements var faktisk en av grunnene til at jeg i sin tid gikk til innkjøp av en XBOX 360.

Uansett så har jeg endelig klart å ta 16/17 trophies i SSDHD og mangler kun Våpenbrødre, som man ikke kan ta i og med at co-op expansionen ble trukket samtidig som 2.40. Visstnok så skal den expansionen være avhengig av egenskaper i 2.40 firmwaren. Men er likevel sinnsykt glad nå, for de 4 trophiene i Solo expansionen holder jo et helsikes høyt vanskelighetsnivå!!

Woho - 9 bronse, 6 sølv, 1 gull og level 2! :)

Endret av keungz
Lenke til kommentar

Det er vel egentlig ingen enkel måte å ta 10x multiplier på, men det viktigste (syntes jeg) var å 1) alltid ha et skjold 2) effektivt våpenbruk 3) hele tiden ha boost/bombe klar (d.v.s. ikke bruke det med mindre det er absolutt nødvendig). Klarte 10x på tredje forsøk på den måten, og klarte det på første et par dager etter.

Når det gjelder Ødelegg 10 atomvåpen og Overlev 7 minutter, er det ihvertfall viktig med riktig våpenbruk og effektiv boost-bruk. Bomber prøvde jeg å spare lengst mulig, fordi mot slutten så vil skjermen bli fylt opp i et enormt tempo, og da MÅ man ha mange bomber klare. Et triks jeg ofte brukte var å booste (for da er du jo udødelig), så bruke et bombe like etter. Og hvis du ser et atomvåpentårn, så er det bare å beine alt du klarer mot det, og forsøke å booste inn i det (for det detonerer atombomben). Jeg syntes dette var lettere enn å spare på de til skjermen ble helt overbefolket, og det tok mindre tid.

Late Boomer var den siste jeg tok (like før jeg posta forrige post), og den brukte jeg 160 forsøk på. :( Late Boomer er utvilsomt den vanskeligste trophyen i spillet, og jeg skjønner ikke hvordan den ikke kan være gull. Vil påstå at det å ta Late Boomer er 10% mønster (hvor og hvordan man må bevege seg o.s.v.), 5% dyktighet og 85% flaks.

Lenke til kommentar

Atomvåpen er et spesielt type tårn som dukker opp i Overlevelse-/Survival-moduset som er i Solo Expansionen. Denne sender en sjokkbølge rundt hele brettet som ødelegger absolutt alt (bortsett fra sjetonger og skipet ditt)

Lenke til kommentar

Må si disse trophy'ene var mer avhengighetsskapende enn jeg hadde trodd. Har nå alle bortsett fra Shock and awe og Brothers in Arms.

Jeg brukte uhyggelig lang tid på Late Boomer, veldig vanskelig. Men løsningen jeg kom opp med var å sprenge et av de to første skipene ved å lede de selvdetonerende fiendene til dem, for så å henge seg på det som er igjen og sprenge det akkurat når det krysser det neste skipet som kommer (skjer nesten hver gang). Så har man sine fem bomber ved kun å bruke èn. Fortsatt vanskelig, men jeg tipper man kan klare det 30-40% av gangene om man har superskills og god trenging i mønstrene på levelen, jeg hadde i alle fall stor fremgang mot slutten.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Nå nærmer jeg meg level 2 også! :p Men, sliter med fordoblerhelt.. gidder ikke kjøpe noen expansion tror jeg.. er ikke såå glad i spillet.. :) Men trophys sørger for replay value iallefall! Hadde lagt SSHD på "hylla" for lenge siden egentlig.. men, nå fant jeg det morsomme i det igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...