KoKo_ Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Hei! 2 spørsmål som ønskes svar på av kompetente personer Hvordan er kvaliteten på Bluray-spilleren til PS3 sammenlignet med det som er på markedet av dedikerte spillere på bilde (og lyd)? Hvordan er kvaliteten på DVD-spilleren til PS3 sammenlignet med det som er på markedet av dedikerte spillere på bilde (og lyd)? Endret 2. juli 2008 av KoKo_ Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei!2 spørsmål som ønskes svar på av kompetente personer Hvordan er kvaliteten på Bluray-spilleren til PS3 sammenlignet med det som er på markedet av dedikerte spillere på bilde (og lyd)? Hvordan er kvaliteten på DVD-spilleren til PS3 sammenlignet med det som er på markedet av dedikerte spillere på bilde (og lyd)? Jeg svarer nå for bluray spillern. Flere bluray spillere som har fått alt fra ternigkast 2-6, og den i ps3 i samme test fikk da 4. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Leste nettopp i Lyd&Bilde at PS3 ligger såvidt under i kvalitet i forhold til andre BD spillere, altså ikke dårlig Men på DVD derimot var den dårligere enn en gjennomsnittelig DVD-spiller, og heller ikke særlig tess på vanlig CD (om det skulle være interessant.) Er en test av 3 rimelige BD spillere i siste Lyd&Bilde, nå husker jeg ikke hvem som vant, men de var alle veldig mye for pengene. Det som skilte dem mest var kvaliteten på DVD avspillingen. Andre ting som kan spille en liten rolle; Støtter PS3 DTS Master Audio, etc. ? Med tanke på framtiden hvis man er kresen (som meg) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Andre ting som kan spille en liten rolle; Støtter PS3 DTS Master Audio, etc. ? Med tanke på framtiden hvis man er kresen (som meg) PS3 støtter DTS Master Audio. Men kun intern dekoding. Man får IKKE sendt det direkte til en forsterker for dekoding. Det samme gjelder Dolby True HD. HDMI chipen i PS3 takler ikke bitstreaming av HD lyd. Jeg har selv nå 3 Blu-ray spillere. PS3 (Sone B) Sony S300 (Sone A (selges:) ), og Samsung BD1500 (Sone A) PS3 er "dårligst" av disse. Men forskjellen mellom S300 og PS3 er minimal. Samsungen som er splitter ny (er ikke sluppet helt enda i Europa) har litt mere detaljer, men er litt lysere i bildene, må stille inn anlegget på nytt igjen for å få riktig sortnivå. S300 er meget bra på DVD oppskalering, bedre en PS3, men ikke mye. Jeg foretrekker også nesten S300 fremfor min Toshiba XE1 HD DVD spiller med Reon oppskalereren på DVD. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Kjøpte meg en Denon DVD-2930. Det var skummelt mye bedre bilde og lyd på denne enn PS3 ved DVD-avspilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå