Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Citrone Xsara 1.6 går dårlig

O_K

Anbefalte innlegg

Har en citroen Xsara 1.6 coupe (2000 modell). Bilen har gått ca 100.000, og jeg har selv kjørt den 6-7000, kjøpte den i høst.

Jeg synes motoren går utrolig dårlig på denne, vet at det ikke akkurat er noen ekstrem ytelse, men 1.6 skal vel gi omtrent 90Hk på denne bilen. Det føles ikke slik. Har kjørt Audi A4 med 1.6 (100Hk), det er en tyngre bil, men den føles utrolig mye sprekere. Jeg har problemer med å holde 5 gear når jeg kjører opp bakker på E6 mellom Oslo og gardermoen, alene i bilen. Og forbikjøringer er noe jeg helst unngår. Kjører en del Oslo-Trondheim, og det å kjøre forbi andre biler er ganske skummelt.

Har denne motoren noen "typiske" ting som kan gå, har lest her at en del andre nyere motorer har luftmassemåler som kan ryke, og sende motoren over i "limp home" modus. Vet ikke om denne har det.

Kanskje er bilen bare utrolig daff, og da er det ikke noe stort problem for meg å leve med, men om den egentlig har litt mer krefter så vil jeg gjerne ha de frem:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror denne bilen skal være sånn egentlig :p men prøv å bytt luftfilter hvis du ikke har gjort det, det pleier å hjelpe litt hvis det ikke har vært byttet på en stund.

Kanskje det:-) Får sjekke luftfilteret i alle fall. Bra jeg har gode dekk (205/45R16), slipper å bremse så mye i svingene da:-P Var værre med piggfrie vinterdekk i 185/65R14, kjentes som å kjøre på to geleklumper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...