Mafo Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Går du og venter på Opera Mobile 9.5? Nå nærmer det seg. Les mer Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Er ikke 9.5 inkludert i HTC Touch Diamond? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hva er egentlig forskjellen på Opera mobile og Opera mini? (Bortsett fra plattformstøtten) Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Jo, HTC Diamond kjører Opera Mobile 9.5 linky: clicky EDIT: Opera Mini er java-basert, og laster ikke ned "hele" nettsider, de lastes ned hos en opera-server, skrives om så du kan lese den på en mobil enhet, og så laster du ned siden på mobilen din. Opera Mobile er en smartphone/pda-versjon av desktop-nettleseren deres, med støtte for bl.a. Ajax og andre deilige teknologier. (Basert på hva jeg tror/vet, det er sikkert noen som vet mer/bedre enn meg Endret 2. juli 2008 av Tx3 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Hva er egentlig forskjellen på Opera mobile og Opera mini? (Bortsett fra plattformstøtten) Opera Mobile er Opera for mobiler. Mens Opera Mini blir rendert på serveren. Endret 2. juli 2008 av Ståle Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Endelig! Hva er egentlig forskjellen på Opera mobile og Opera mini?Hos Opera Mini går trafikken via Operas servere som fjerner det unødvendige og oversetter siden til OBML (Opera Binary Markup Language), og da blir datatrafikken totaltsett redusert med ca 80-90%. Den andre fordelen ved dette er at javaprogrammet fungerer på så å si alle telefoner så lenge J2ME-støtte er på plass. Bakdelene er at Opera Mini mangler mange av Opera Mobiles funksjoner (mye kom med versjon 3 og 4, feks tekstsøk, autofullføring av adresser osv) og ende-til-ende-kryptering. Opera Mobile har faner, Widgets, wand mm og har samme standardstøtte som Opera 9.5 til desktop. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Opera Mobile 9.5 lanseres til mobiler med Windows Mobile, så vel som Symbian- og Linux-baserte plattformer.Kan du vise meg kilden som sier dette? På Opera Mobile blog nevnes det ikke hvilke plattformer Opera Mobile 9.5 kommer på: http://my.opera.com/operamobile/blog/ Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Er ikke 9.5 inkludert i HTC Touch Diamond? Jo, men i følge den offisielle Opera Mobile-bloggen er det mye jobb med å lage en versjon for vanlige brukere. Det skal være en del endringer fra Diamond-versjonen, samt at den selvsagt må fungere på langt flere mobiler og Windows-versjoner. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Opera Mobile 9.5 lanseres til mobiler med Windows Mobile, så vel som Symbian- og Linux-baserte plattformer.Kan du vise meg kilden som sier dette?Opera sa det på MWC om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Opera Mobile 9.5 lanseres til mobiler med Windows Mobile, så vel som Symbian- og Linux-baserte plattformer.Kan du vise meg kilden som sier dette? På Opera Mobile blog nevnes det ikke hvilke plattformer Opera Mobile 9.5 kommer på: http://my.opera.com/operamobile/blog/ Det nevnes i alle fall at betaen i første omgang kommer til Windows Mobile. Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Fint at det kommer en ny versjon for dem som bruker denne nettleseren. Kommer en ny mini-leser i samme slengen? (vet at en ble lansert for ikke så lenge siden) Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hvorfor skulle det komme en ny versjon av Opera Mini samtidig når de tradisjonelt ikke har hatt noe med hverandre å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg