nurfed Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) folk er jo nødt til å klage så tidlig vi har jo ikke fått sett noe som helst nesten og er folk klar over at der faktisk er i Alfa stage det vil si om de skulle begynt på nytt ville spillet blitt utsatt minst 2 år til :/ forhåpentligvis har blizzard vett i hodet og ignorerer dette. Endret 2. juli 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Jeg er jo sjeleglad for dette spillet og klager ikke, men kan det vel ikke tenkes at det kommer til og inneholde mer mørke\djevelske omgivelser enn de 15-20min vi så i videoen ? Det ville jeg da tru og håper det også. Men uansett så er jeg glad og spent for dette spillet og vil ikke falle meg inn å klage uansett. Dessuten så er det godt med variansjon syntes jeg, hvis spillet skulle vær så mørkt hele tiden så ville det blitt for monotomt og jeg ville gått fortere lei. Husker før når jeg spilte d2 i the catacombs....etter en litt laang stund pluss litt repetering så var det deilig og komme ut i litt mer lyse omgivelser, i tillegg så var det en deilig variasjon og komme til den lyse ørkenen seinere i spillet også, var en lettelse, akkurat som å komme ut å få se sola etter å ha sittet i isolat. P.s. og alt dette hadde jeg ikke en gang tenkt på før jeg leste om det i artikkelen nå Endret 2. juli 2008 av AllColor Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Må husk at orginale Diablo utviklerne ikke er med lenger. De utviklet Hellgate som var mørk og veldig fengende hadde det ikke vært for alle buggene. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det disse sutre folka her trenger er en ekspansjons pakke til diablo 2, og noe sjokolade og tygge på. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 15.000 av 2-3 millioner er ikke mye. Tja nå er det ikke så mange som vet om siden heller. Og mange er klar over at det finnes to forskjellige opproper. En hvor man signerer for mørkere osv og en hvor man vil ha som den ser ut som nå.. så hvis det er så mange som vil ha som det er nå.. hvorfor er det ikke flere tall på det, enn på den andre? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Foerst og fremst vil jeg si at jeg paa ingen maate er misfornoyd med at D3 kommer ut. Det er jo min santen fantastisk. Jeg er likevel fullstendig enig i alle som mener designerne har gjort en del grove bommerter i det visuelle (og potensielt ogsaa i lore). Det aller verste er helt klart karaktermodellene. De ser overhodet ikke ut som noe i Diablo-universet. At spillet i sin helhet er for lyst vil jeg si er for tidlig aa fastslaa, men det ser ikke lovende ut. Likevel er jeg klart mest bekymret for at Blizzard kommer til aa fortsette med den latterlige WoW-stilen i karakterer og loot (det mest presserende er helt klart problemer med storrelsesforhold). Paa den andre siden, saa liker jeg gameplay-videoen om man skal domme spillet utifra spillmekanikk, for all del, dette kan bli en bra oppfolger. Det verste scenarioet - at det var en MMO - ble jo ikke aktualisert. Det vil likevel overhodet ikke si at man ikke har lov til aa synes at enkeltelementer virker tvilsomme. Det forste som slo meg negativt var heksedoktoren. Hvorfor en heksedoktor? Diablo-universet har necromancers, som vitterlig later til aa vaere basisen for heksedoktoren, og da er et naturlig sporsmaal: hvorfor omgjore en karakter -- for det meste kosmetisk -- da man fra foer av har en fungerende? Heksedoktoren er for meg mye mer karikert, og har en mer overdaadig visuell stil. Bakhistorien hans er ogsaa like saturert og overdaadig. Akkurat som WoW. I Diablo var heltene obskure, mystiske helter, som traadde forsiktig fra en mork og konservativ lore. De saa ut som vanlige mennesker, og hadde relativt velproposjonerte kropper (barbaren var selvfolgelig ekstrem) og utstyr. Med D3 begynner vi aa bevege oss i retning WoW. Jeg er dritt lei fjortis-tendensen i mainstream fantasy, og om tendensen ogsaa ender opp i D3, visuelt og loremessig, saa vil jeg ikke hore et pip(!) fra folk som gikk i bleier eller ikke en gang var paatenkt da resten av oss -- som satt med Diablo, eller for den saks skyld andre litt mer seriose rollespill (jeg snakker selvfolgelig kun om lore og stemning her naa, og ikke om spillsystemer)(baade P&P og paa PC) -- klager paa at de innledende minuttene i gameplay-videoen ser ut som fraggleberget, at utescenene ser ut som en oppgaveinnlevering titulert «lag en uskyldig og nydelig skog», og karakterene er wowifisert. Ikke et pip! Endret 2. juli 2008 av CAT-scan Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Blir gameplayed identisk med Diablo er det for gammeldags og folk blir skuffet. Er det annerledes er det ikke Diablo lengre og folk blir skuffet. Hvordan tror dere Diablo 2 ville ha blitt mottatt når det ble bekreftet om de eneste gameplay-videoen vi hadde fått sett var en amazone som løp rundt i ørkenen og denget løs på skorpionene? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 For de som måtte ønske å ta en titt på samtlige utgitte screenshots til nå: Se her! Man ser jo klart tendenser her og hvilken vei det går, selv håper jeg Blizzard tar til ettertanke mtp den visuelle stilen. (Lite trolig..) Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Blir gameplayed identisk med Diablo er det for gammeldags og folk blir skuffet. Er det annerledes er det ikke Diablo lengre og folk blir skuffet. Hvordan tror dere Diablo 2 ville ha blitt mottatt når det ble bekreftet om de eneste gameplay-videoen vi hadde fått sett var en amazone som løp rundt i ørkenen og denget løs på skorpionene? ... og diskusjonen omhandlet gameplay? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Men går det ikke ann å diskutere litt mer med sak her? Ikke alle som ønsker en mørkere stil er sutrepaver, og ikke alle som synes stilen er grei er WoW-fjortisser. AtW Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hvis du siktet til meg -- og om det var det, saa kan jeg avslore med en gang at du bommet -- saa var argumentet at det er taapelig aa klage paa klagerne, spesielt om det kommer ut av munnen paa folk som ikke har noen motargumenter (les: bleiebarn). Man kan godt vaere uenig, men da gjerne med argumenter. Aa paastaa at spillet ikke har smaatt wowifiserte modeller, og bryter med estetikken i Diablo-universet, har jeg enda ikke sett noen som har motargumentert paa en god maate. Det gaar i "lolz, skru ned brightnezz" (slapp av, ikke en direkte referanse til deg, sili). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hvis du siktet til meg -- og om det var det, saa kan jeg avslore med en gang at du bommet -- saa var argumentet at det er taapelig aa klage paa klagerne, spesielt om det kommer ut av munnen paa folk som ikke har noen motargumenter (les: bleiebarn). Man kan godt vaere uenig, men da gjerne med argumenter. Aa paastaa at spillet ikke har smaatt wowifiserte modeller, og bryter med estetikken i Diablo-universet, har jeg enda ikke sett noen som har motargumentert paa en god maate. Det gaar i "lolz, skru ned brightnezz" (slapp av, ikke en direkte referanse til deg, sili). Personlig bryr jeg meg lite om grafikken er "wowifisert" eller ikke. Jeg bryr meg om jeg liker grafikken, og jeg liker grafikken. Om det bryter med tidligere ser jeg også på som irrelevant, sålenge det nye er bra. Hvorfor ikke være mest opptatt av resultatet, kontra hvordan det er sammenliknet med alt annet? AtW Lenke til kommentar
Radey Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Mottok nyheten om D3 med stort smil. D2 LOD har gitt meg utallige timer med moro, men har nå med sin 800x600 grafikk blitt noe udatert. Elsket stemningen i D2, spesielt starten i Pandemonium Fortress og når man er nært Memphisto... hmm... i grunn alt i akt 3 og 4. Men dette med at spillet ikke er mørkt nok? Ehh... Akt1 i D2 er jo relativt LYS den også... begynner jo med mørke skyer i horistonten, for så at de kommer nærmere og nærmere, inntil man havner ved samme bord som Diablo eller tilsvarende. Forstår overhodet ikke hva dette oppropet ønsker å oppnå. Gleder meg stort til D3, fordi jeg håper på en WOW light, men med mer instant action og litt enklere..."alt"... hadde det ikke vært for at D2 idag ser litt sliten ut, hadde jeg nok tatt det opp... ja, og at jeg fortsatt er litt bitter for at Blizz slette min main char etter kun 2mnd inaktivtet, når de hele tiden sa 3 mnd. Som også er alt for lite. Endret 2. juli 2008 av Radey Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Hvorfor i all verden gidder folk å kalle konstruktiv kritikk for sutring? Nesten alle her gleder seg til Diablo, men andre har flere synspunkter angående miljøet i spillet. Dette er folk som uansett kommer til å kjøpe spillet selv om de ikke får ønskene sine oppfylt og det er det modcommunityet er til for. Og om Blizzard hører på fansen som faktisk har spilt Diablo fra og med første spillet, så tror jeg ikke at de av dere som kaller det for syting, har noe imot det heller. edit: Selv så ble det til at jeg skrev under på oppropet selv om jeg ikke synes det på noen måte så skuffende ut fra gametraileren, men uansett ser jeg på dette om en vinn/vinn situasjon. Endret 2. juli 2008 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg har aldri sett på petitons som konstruktiv kritikk, heller som en måte å prøve å få pressa igjennom sine egne synspunkt på. Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Er det mulig, mange som sier at vi ikke har noen grunnlag for og klage over grafikken enda. Gjør vi det ikke nå så beholder spillet garantert tegneserie grafikken sin, men uansett er det nok for sent og gjøre noe med selve grafikk stilen. en 99% sjanse for at den tegneserie grafikken blir værende siden det vil ta uendelig langt tid og gjøre om på det. Hoved grunnen til at jeg blir med på denne petitionen er et håp om at de skal gjøre spillet mer mørkt og dystert så jeg får diablo feelingen ikke den jevla wow dritten vi skal få servert hele tiden, som overhode ikke passer inn i et spill som diablo. Har vært en ivrig diablo spiller helt fra starten og 1'arn har klart mye mer mørk og dyster stemning en både d2 har og mye mer en det d3 har for øyeblikket. Må også nevne at jeg virkelig håper dem ikke ødelegger gameplayet ved og legge til respeccing. hvis det overhode skal ha respeccing burde man maks ha lov og respecce en 2-3 skills max for et eventuelt feil trykk på skill learning. og ingen attributes respecc. galt med gamere nå om dagen er at de vil ha spillene alt for hjernedøde og lette og tåler ikke noe som helst motgang. Håper virkelig at blizzard klarer og lage et brukbart spill hvertfall, utrolig surt om det skal bli et nytt makk værk noe de fleste spillene er nå til dags. Lenke til kommentar
Newman Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Folk bryr seg fordi de ønsker at spillet skal ha sammes stemning som de forrige, og det er umulig med tegneseriegrafikk og figurer\monstre som ser ut som karikaturer. Det passer rett og slett ikke inn i Diablo universet. Som en annen sa tidligere i tråden: Folk hadde blitt like forbanna om Half-Life 3 kom Team Fortress 2 grafikk. De kan godt lage D3 med lys og fin grafikk, men når teksturene og den artistiske stilen er helt lik WoW, vrenger magen min seg. Samme tegneseriestil og akkurat samme shadere som WoW bruker. Med bakgrunn i utdannelse innenfor markedsføring og merkevarebygging, syns jeg det er rart Blizzard ikke prøver å skille bedre mellom de tre universene de har lagd. Diablo, Starcraft og Warcraft hadde alle sine stiler før Blizzard "tegneseriefiserte" både SC2 og D3. Nå ser alt likt ut spørr du meg. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Håper virkelig at blizzard klarer og lage et brukbart spill hvertfall, utrolig surt om det skal bli et nytt makk værk noe de fleste spillene er nå til dags. Har blizzard noen gang laget et dårlig spill? Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Håper virkelig at blizzard klarer og lage et brukbart spill hvertfall, utrolig surt om det skal bli et nytt makk værk noe de fleste spillene er nå til dags. Har blizzard noen gang laget et dårlig spill? Ja wow er et veldig dårlig spill. er roten til all vonde som har hendt spill utvikling. rett og slett et svært tragisk produkt som har fått kjemperespons av casual gamers desverre. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det blir din personlige mening, suksessen til WoW tyder på at det er et bra spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg